• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98072216413
  • خبرنگار : 50182

توصیه به زوار اربعین

1.5 ساعت "پیاده روی" کنید

1.5 ساعت "پیاده روی" کنید

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص طب فیزیکی با اشاره به پیاده‌روی زوار اربعین در مسیر نجف به کربلا، توصیه کرد افراد در زمان‌های 45 دقیقه تا حداکثر 1.5 ساعت پیاده‌روی کرده و بعد از این مدت حتما استراحت کنند.

دکتر کامبیز خاموشیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مسافت طولانی راهپیمایی اربعین، گفت: نیاز است افراد برای انجام یک پیاده‌روی سالم حتما برخی نکات را در انتخاب کفش و کوله همراه و نیز مدت زمان پیاده‌روی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه برای داشتن یک پیاده‌روی سالم کفش و کوله افراد باید استاندارد باشد، گفت: کفش استاندارد بطور معمول کفش‌هایی منعطف از جنس پارچه یا چرم هستند که با حرکت پا به راحتی خم و راست شوند.


خاموشیان تصریح کرد: کفش مخصوص پیاده روی باید در قسمت پنجه پا پهن بوده و حداقل دارای دو تا سه سانتی‌متر پاشنه باشد.


این متخصص طب فیزیکی در خصوص کیف مخصوص پیاده‌روی نیز گفت: کوله پشتی‌ها در این زمینه بهترین هستند و بهتر است افراد کوله پشتی سبک با بندهای پهن را برای پیاده‌روی انتخاب کنند.


وی یادآور شد: لباس افراد نیز برای انجام یک پیاده‌روی طولانی باید گشاد و راحت باشد تا فشاری بر عضلات فرد وارد نشود.


خاموشیان در ادامه مدت زمان پیاده‌روی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: افراد مختلف توان متفاوتی برای پیاده‌روی دارند، اما بطور معمول افراد سالم باید 45 دقیقه تا نهایتا 1.5 ساعت پیاده‌روی کرده و بعد از طی این مدت نیم ساعت استراحت کنند.


این متخصص طب فیزیکی به روزهای پایانی مانده به اربعین اشاره کرد و افزود: برخی در این روزها برای رسیدن هرچه سریعتر به مقصد ساعت‌های طولانی را به پیاده روی اختصاص می‌دهند که این کار می‌تواند خطرناک باشد و توصیه می‌شود این افراد زمان بندی مناسب برای پیاده روی داشته و در صورت کمبود زمان، بخشی از مسیر را سواره بروند.


خاموشیان توصیه کرد، افراد سالم صبح‌ها حدود سه ساعت در قالب دو نوبت 1.5 ساعته و بعدازظهرها هم سه ساعت به همین شکل را به پیاده روی اختصاص دهند.


وی بر مصرف بسیار مایعات در طول مسیر پیاده‌روی تاکید کرد و افزود: کم‌آبی در مسیر پیاده روی می‌تواند به کلیه‌ها فشار وارد کرده و عضلات را دچار خستگی و گرفتگی کند.


خاموشیان تصریح کرد: هنگام پیاده‌روی عضلات فعال هستند و همین امر دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد، بنابراین افراد باید به مصرف مناسب مایعات در طول مسیر پیاده‌روی برای کاهش دمای بدن و کمک به تسهیل فعالیت عضلات توجه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha