• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98072216470
  • خبرنگار : 50032

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان:

۳ روستای فاقد ماهیت روستایی به همدان ملحق می‌شود

۳ روستای فاقد ماهیت روستایی به همدان ملحق می‌شود

ایسنا/همدان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به الحاق روستاهای علی‌آباد، قاسم‌آباد و حسن‌آباد به شهر همدان گفت: این مناطق ۳گانه که وارد طرح الحاق روستا به شهر شده‌اند، سال‌هاست از امکانات شهری استفاده می‌کنند و ماهیت زندگی روستایی خود را از دست‌داده‌اند.

فرهاد فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا، با طرح یک سوال که آیا روستاهایی که وارد طرح الحاق شده‌اند، واقعا روستا هستند؟ در واکنش به خروجی نشست ایسنا با موضوع «بررسی تأثیر الحاق روستاها به شهر همدان» اظهار کرد: سال‌هاست که این سه روستا ماهیت روستایی خود را از دست داده‌اند و دیگر روستا محسوب نمی‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: روستا با ماهیت کشاورزی، دامداری و زندگی محلی شکل می‌گیرد اما باید بدانیم که این سه روستا سال‌هاست از امکانات شهری استفاده کرده و رنگ و بوی روستا ندارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان خاطرنشان کرد: در روستای علی‌آباد خیابانی وجود دارد که یک‌سوی آن روستا بوده و سوی دیگر با فاصله ۵ متری در منطقه شهری حساب‌شده و این در حالیست که هر دو سمت از خدمات شهری بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه اگر همین شیوه در این مناطق ادامه پیدا کند شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این سه روستا هستیم که امکان جلوگیری از این ساخت‌وسازها وجود ندارد، عنوان کرد: ساختمان‌هایی که در این مناطق اضافه می‌شوند غیراستاندارد بوده و کیفیت ساختمان‌های شهری را به علت عدم نظارت نظام‌مهندسی ندارند که این امر به علت نزدیکی این سه روستا به شهر، برای شهر نیز زیبنده نیست و خطراتی را در پی خواهد داشت.

فرزانه با اشاره به روستای قاسم‌آباد عنوان کرد: رودخانه‌ای در ابتدای این منطقه وجود دارد که به علت ساخت‌وسازهای بی‌شمار غیرمجاز در اطراف آن زندگی اهالی را تحت تأثیر خود قرار داده و از سیاست‌های شهری و روستایی نیز پیروی نمی‌کنند که خود معضل بزرگی است.

وی در پایان طرح الحاق را کاملا مهندسی‌شده و قانونی دانست و گفت: این طرح با مطالعات بسیار انجام‌شده و اجرای آن برای این سه منطقه به علت مجاورت با مرکز شهر الزامی بوده ضمن اینکه حفظ اصالت روستا و زندگی روستایی در سیاست‌های کلان از واجبات است اما این امر برای روستاهایی است که از زندگی روستایی بهره‌مند یا از مرکز شهر دور هستند نه این سه محل که جزئی از مناطق شهری به‌حساب می‌آیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha