• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98072216499
  • خبرنگار : 71091

اعلام تاریخ نمایش‌های مستند «خاتمه» در جشنواره «لایپزیگ»

 اعلام تاریخ نمایش‌های مستند «خاتمه» در جشنواره «لایپزیگ»

مستند بلند «خاتمه» که چند روز قبل اعلام شد در جشنواره مستند «لایپزیگ» آلمان حضور دارد، دومین حضور جهانی خود را در شصت و دومین این رویداد تجربه می‌کند و در این رویداد دو نمایش دارد.

به گزارش ایسنا،"خاتمه" داستان زندگی دختر افغان است که به دلیل ازدواج زود هنگام و خشونت توسط خانواده،از خانه فرار می‌کند و خود را به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی شیراز می‌رساند و از آنها درخواست کمک می‌کند اما بعد از پیگیری‌های خانواده او، برادرش که گلاب نام دارد با تهدید کردن خاتمه که اگر به خانه برنگردد او را به افغانستان می‌فرستد مانع از طلاق گرفتنش می شود و...
مدت زمان پیش تولید، تولید و پس تولید این مستند ۹۰ دقیقه ای به گفته‌ی سازندگانش ۴سال به طول انجامیده است و در دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت ایران موفق به دریافت سه جایزه بهترین تدوین، لوح تقدیر بهترین کارگردانی و کاندیدای بهترین فیلم شد. و همچنین در اولین حضور جهانی خود در  آکادمی جوایز فیلم فلورانس ایتالیا ، جایزه بهترین فیلم بلند این جشنواره را دریافت کرد.
و در دومین حضور بین المللی خود در مهمترین جشنواره فیلم مستند جهان، لایپزیگ آلمان بر روی پرده میرود.

جشنواره فیلم لایپزیگ طی روزهای ۶ آبان ماه تا ۱۲ آبان در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می‌شود و نمایش مستند «خاتمه» در تاریخ ۸ و ۱۰ آبان ماه خواهد بود.

 عوامل فیلم «خاتمه» در جلسه‌های پرسش و پاسخ فیلم در این رویداد جهانی حضور خواهند داشت.

عوامل اصلی مستند «خاتمه» عبارتند از:کارگردان ، فیلمبردار ، صدابردار: مهدی و هادی زارعی،تدوین: بابک حیدری،موسیقی: ستار اورکی،طراح و ترکیب صدا: علیرضا علویان،اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره چیان - سیندخت رحیمیان،دستیار کارگردان و برنامه ریز: عسل ستایش،مدیر تولید: علی اکبر زارعی،مدیر صحنه و امور هماهنگی: جواد زحمتکش،تحقیق و پژوهش: هادی و مهدی زارعی
دستیار تدوین: احسان امینی میلانی،دستیار صداگذاری: بهزاد مهدی زاده،زیرنویس: رضا تاریوردی - فرشته عابدینی،مترجم فیلم : بنا الخاص، روابط بین الملل: سبا ولی زاده،مترجم: غزل ستایش،عکاس: محمد دهقانی،مشاور حقوقی: نسیم قرخلو،طراح پوستر: مهدی زارعی،سرمایه گذار: منا محب،تهیه‌کننده: هادی و مهدی زارعی.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha