• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98072317446
  • خبرنگار : 50032

استاندار همدان خبر داد

پذیرایی روزانه ۲۰۰ هزار زائر در موکب‌های همدان

پذیرایی روزانه ۲۰۰ هزار زائر در موکب‌های همدان

ایسنا/همدان استاندار همدان پشتیبانی کمیته مردمی در ستاد اربعین را قابل توجه دانست و گفت: روزانه ۲۰۰ هزار زائر اربعین در موکب‌های استان همدان پذیرایی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سیدسعید شاهرخی امروز در ستاد اربعین استان همدان، با اشاره به اینکه درک مراسم اربعین کم از زیارت آن ندارد، اظهار کرد: حرکت عظیم اربعین در دنیا شاخص بوده و مهمترین ویژگی آن ابراز علاقه به آرمان‌های والای انسانی است و مهمترین پیام آن وفاداری به ارزش‌های اسلامی بوده و می‌توان در همایش پیاده‌روی قدرت تشیع را به جهانیان نمایش داد.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار زائر ایرانی در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: تا کنون ۷۰ هزار نفر از استان همدان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار برای استان همدان بسیار ستودنی و قابل‌احترام است.

شاهرخی از تردد بیش از ۴ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان در مسیرهای منتهای به مرزهای کشور عراق خبر داد و یادآور شد: تمامی عوامل ستاد اربعین باید آمادگی لازم برای موج بازگشت زائران را داشته باشند و شرایط را برای بازگشت زائران به موطن فراهم کنند.

استاندار همدان افزود: استان همدان آمادگی کامل برای استقرار زائران را دارد و هر وظیفه‌ای که از سوی ستاد اربعین کشور بر ما محول شد در استان به‌خوبی انجام گرفته است.

وی استقرار پایگاه سردار حاجی بابایی را افتخاری برای همدان دانست و گفت: با توجه به حجم بالای ترددها در مسیرهای استان، لازم به ذکر است که هیچ‌گونه برگ جریمه‌ای تا کنون صادر نشده و تمامی وسایل نقلیه با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در حرکت هستند.

استاندار همدان از تصویب سامانه برای اتوبوس‌های حمل زائر خبر داد و اعلام کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت پایگاه حاجی بابایی، باید اتوبوس‌ها را به پلیس‌راه‌های سه‌گانه هدایت کنیم به طوریکه در سطح استان ۶۰۰۰ اتوبوس آماده ارائه خدمت به زائران بوده و علاوه بر آن ۳۳ دستگاه سبک و سنگین نیز برای حمل زائران همکاری می‌کنند.

وی ارائه خدمت روزانه به ۲۰۰ هزار نفر در موکب های همدان را یکی دیگر از افتخارات استان دانست و تصریح کرد: ۸۱ موکب در سطح استان، ۳ موکب در مرز و ۱۶ موکب در کشور عراق توسط ستاد اربعین استان همدان هدایت می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha