• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98072317560
  • خبرنگار : 50078

معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد مطرح کرد؛

تمهیدات شهرداری مشهد برای استقبال از زائران پیاده

زائران پیاده

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، با افزایش مشارکت شهروندان انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نرگس شالچیان در خصوص برنامه‌های شهرداری برای استقبال از زائران پیاده اظهار کرد: ارائه خدمات درایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، با مشارکت بیشتری از سوی شهروندان انجام خواهد شد و افزایش مشارکت اجتماعی و تنوع بخشی به خدمات، از اقدامات جدید در حوزه استقبال از زائران پیاده است.

وی افزود: ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، مانند سال‌های قبل و با کیفیت بالاتر انجام خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان این‌که «امسال، طرح استقبال از زائران پیاده امام‌رضا(ع) با مشارکت بیشتر شهروندان داوطلب انجام خواهد شد»، خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکت گسترده شهروندان، خدمات به بهترین شکل به زائران ارائه می‌شود و امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی را داشته‌باشیم.

شالچیان بیان کرد: این ایستگاه‌های استقبال، شامل ایستگاه‌های مشارکتی و حمایتی است و در این ایام، پیش‌بینی ساماندهی مراکز اسکان اضطرار زائران نیز صورت گرفته است. امیدواریم بتوانیم خدمات موثر و قابل توجهی را به زائران پیاده امام‌رضا(ع) بدهیم.

20 غرفه ارائه خدمت به زائر در ایستگاه استقبال از زائر منطقه 7 مستقر می‌شوند

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 7 شهرداری مشهد گفت: در ایستگاه استقبال از زائر 20 غرفه برای خدمت‌رسانی به زائران خواهیم داشت.

ناصر خجسته نیز در خصوص آماده‌سازی ایستگاه استقبال از زائر اظهار کرد: متراژ ایستگاه استقبال از زائر پنج هزار متر مربع است که در ورودی شهر (پلیس‌راه) جانمایی شده‌است. به دلیل گسترده بودن این ایستگاه حمایت از ایستگاه‌های صلواتی طرق، میدان پرواز و ایستگاه سلام را هم در دستور کار خود داریم.

وی افزود: از ابتدای ماه مهر کارهای آماده‌سازی و برنامه‌های هماهنگی لازم برای استقبال از زائران را شروع کرده‌ایم. در این ایستگاه حدود 20 غرفه داریم که خدمات متفاوتی را از جمله پذیرایی، واکس صلواتی، خدمات ویلچیر، ارائه خدمات سیم‌کارت، خدمات خیاطی، ماساژ، اسکان و خدمات درمانی و ... انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 7 شهرداری مشهد در رابطه با آماده‌سازی فضای ایستگاه خاطرنشان کرد: نصب داربست، برزنت، کانکس خدمات و سرویس‌بهداشتی انجام شده و خدمات فضاسازی داخلی ایستگاه را خود شهروندان داوطلب انجام می‌دهند.

خجسته با اشاره به این‌که «در این ایستگاه از دیگر استان‌ها و تشکل‌ها از جمله شهر اهواز حضور دارند» اظهار کرد: این افراد در خدمت‌رسانی به زائران در کنار دیگر شهروندان حضور دارند.

وی ادامه داد: اسکان این زائران در کمپ غدیر، حسینیه، سوله و خانه‌هایی که به صورت داوطلبانه در اختیار شهروندان گذاشته‌ شده است، قرار خواهد گرفت و پارکینگ‌هایی برای زائرانی که با اتومبیل شخصی آمده‌اند درنظرگرفته‌شده است.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 7 شهرداری مشهد افزود: اولین برنامه، جلسه با سرگروه‌های مردمی و مشخص کردن کارهای شهروندان میهمان نواز حریم رضوی در هفته گذشته برگزار شد. به 400 نفر از شهروندان در حسینیه بیت‌الرقیه سیدی آموزش‌های لازم برای نحوه خدمت‌رسانی به زائران داده شد.

خجسته با بیان این‌که «تا کنون جمع‌آوری نذورات را در حسینیه‌ها و مساجد منطقه داشته‌ایم»، تصریح کرد: جمع‌آوری اقلام، لیوان و ظروف ملامینه را با توجه به پخت غذا در ایستگاه داریم، در این طرح سعی در کاهش استفاده از ظروف یک‌بار مصرف کرده‌ایم.

وی مطرح کرد: مکاتباتی را با اداره هواشناسی داشته‌ایم و پس از تاییدیه و گرفتن مجوز برای برپایی ایستگاه با سایر ادارات مانند آتش‌نشانی و دیگر ادارات جلساتی را داشته‌ایم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای در اختیار قراردادن اقلامی مانند پتو، تخت و دیگر تجهیزات با ما همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.