• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98072317614
  • خبرنگار : 50088

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرد:

استقرار 120 پایگاه جمعیت هلال‌احمر در جاده‌های خراسان رضوی

استقرار 120 پایگاه جمعیت هلال‌احمر در جاده‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امسال به منظور خدمات‌رسانی به زائران پیاده در دهه پایانی صفر 120 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر در جاده‌های این استان مستقر شده‌اند.

سید مجتبی احمدی از ارائه خدمات به زائران افغانستانی در مرز دوغارون بازدید کرد، وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در ایام پایانی صفر یک تیم امدادی متشکل از یک هزار و ۳۰۰ پزشک، پرستار، نجاتگر، امدادگر و کادر پزشکی به زائران پیاده رضوی در جاده‌های ختم شده به مشهد خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به حرکت جمع کثیری از کاروان زائران در این ایام به سمت مشهد ۲۴ تیم عملیاتی از ۱۶ استان به تیم‌های امدادی این استان اضافه خواهد شد.

احمدی ارائه خدمات به کاروان‌های پیاده در مدت مشابه سال گذشته را 120 هزار خدمت اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان ماه صفر بیش از ۵۰۰ هزار نفر با پای پیاده به عشق زیارت حرم رضوی به مشهد عزیمت کنند و نیز بالغ بر چهار میلیون و ۵۰۰ نفر با وسایل نقلیه وارد شوند.

وی بیان کرد: در دهه پایانی صفر 176 پزشک، پرستار، نجاتگر و امدادگر در مسیر حدفاصل نجف تا کربلا مستقر هستند و به زائران پیاده اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: امسال نخستین سالی است که مسئولیت کامل امداد و درمان زائران اربعین حسینی به هلال‌احمر واگذار شده و پیش از این همکاران هلال‌احمر به صورت داوطلبانه و فردی به امداد رسانی و ارائه خدمت در این مسیر می‌پرداختند.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیش از ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۴۳۳ کارمند، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۲ هزار و ۳۴۰ امدادگر و ۱۰۳ هزار نفر عضو جوانان هلال‌احمر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha