• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 98072317623
  • خبرنگار : 71542

گلایه‌های انجمن نابینایان ایران

گلایه‌های انجمن نابینایان ایران

نایب رئیس انجمن نابینایان ایران از اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولان انتقاد کرد و گفت:‌ صداوسیما به جای تبلیغ مداوم دوغ عالیس بهتر است حداقل دو دقیقه در حوزه فرهنگ‌سازی و مناسب‌سازی برای معلولان تبلیغ کند.

به گزارش ایسنا، در مراسم روز جهانی نابینایان منصور شادکام نایب رئیس انجمن نابینایان ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در این انجمن گفت: در سال جاری ۱۱۰۰ سبد کالا بین افراد نابینا توزیع شده است. همچنین تا پایان ماه جاری ۱۰۱۲۰ بسته لوازم‌التحریر توزیع خواهد شد. افزون بر این ۲۳۳ مورد کمک‌های درمانی ارائه شده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ وام توسط انجمن نابینایان ارائه شده است که مبالغ آن بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان بوده است. در سال گذشته تعدادی اردوی سیاحتی و زیارتی برگزار شد. همچنین قرار بود ۹۰ نفر به کربلا اعزام شوند که به دلیل مشکلاتی این امر محقق نشد اما رایزنی‌هایی صورت گرفته و امسال تعدادی به کربلا اعزام خواهند شد.

نایب رئیس انجمن نابینایان ایران همچنین گفت: ۱۴ سری جهیزیه به متقاضیان اهدا شده است.

شادکام با اشاره به مناسب‌سازی ۹۴ شعبه بانک در سال گذشته تصریح کرد: از سال ۱۳۹۲ به بعد مکاتبات متعددی با بانک مرکزی به منظور مناسب‌سازی بانک‌ها انجام شده است به طوری که در سال گذشته ۹۴ شعبه و امسال ۱۶۲ شعبه از بانک‌ها مجهز به خدمات بانکی برای نابینایان شد.

نایب رئیس انجمن نابینایان ایران با اشاره به سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان گفت: این سامانه از سال ۹۴ افتتاح شده اما از آن سال به بعد هیچ ماشینی به این سامانه اضافه نشده است. همچنین وضعیت پیاده‌روها، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو به هیچ وجه برای معلولان از جمله نابینایان مناسب‌سازی نشده است.

شادکام با تأکید بر اینکه ما نابینایان فرزندان این کشور هستیم و باید مورد توجه قرار بگیریم، افزود: بعضی از اقدامات نیاز به اعتبارات ندارد بلکه نیاز به مدیریت دارد. مهندسین ناظر باید موارد مربوط به مناسب‌سازی را مورد توجه قرار دهند و سریع پایان کار به ساخت ساختمان‌ها و معابر ندهند.

وی ضمن انتقاد از صداوسیما گفت: صداوسیما به جای تبلیغ مداوم پفک نمکی و دوغ عالیس بهتر است تنها دو دقیقه به فرهنگ‌سازی مسائل مربوط به معلولان بپردازد.

شادکام با اشاره به اینکه ۱۲ نامه به رئیس سازمان بهزیستی ارسال کرده‌ام، اظهار کرد: رئیس سازمان بهزیستی برای اجرای مطالبات دستور داده اما متأسفانه این نامه‌ها بعد از سه ماه توسط معاونت‌ها پاسخ داده نشده است. نابینایی که برای درمان به تهران می‌آید نیاز به خوابگاه دارد. همچنین نابینایان به دلیل شرایط روحی حتما باید از فرصت‌های کافی برای مسافرت برخوردار باشند.

نایب رئیس انجمن نابینایان ایران همچنین با اشاره به نبود ماشین بریل در کتابخانه‌ انجمن گفت: متأسفانه هنوز نابینایانی داریم که از سواد خواندن و نوشتن محروم هستند. این در شأن جمهوری اسلامی نیست که نابینایان در این دوره امکان تحصیل نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولان تصریح کرد: مسئولان مداوم کمبود بودجه را دلیل اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان می‌دانند. ما فرزندان این کشور هستیم و می‌دانیم که کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند اما آیا باید تنها نابینایان از بودجه محروم شوند؟. همچنین  پلاک ویژه نابینایان هنوز حل و فصل نشده و بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دست به دست می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha