• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98072317829
  • منبع : دانشگاه تهران

برنامه مرکز مشاوره دانشگاه تهران برای پیشگیری از خودکشی

برنامه مرکز مشاوره دانشگاه تهران برای پیشگیری از خودکشی

همایش پیشگیری از خودکشی در جوانان، به مناسبت هفته سلامت روان از سوی مرکز مشاوره دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مرکز مشاوره دانشگاه تهران با همکاری دفتر مرکزی مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان کشور، اقدام به برگزاری همایش یک‌روزه با موضوع پیشگیری از خودکشی در جوانان به مناسبت هفته سلامت روان کرد.

در این مراسم که با حضور دکتر صدیقی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛ دکتر حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی از متخصصان و صاحبنظران حوزه سلامت روان برگزار شد، ابتدا حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه ضرورت برگزاری، اهداف و محورهای این همایش را بیان و بر ضرورت حساس‌سازی ذهنی مسئولان و آحاد جامعه نسبت به لزوم اجرای برنامه‌های پیشگیری از خودکشی و تجمیع نیروها و هم‌افزایی اقدامات سازمان‌های متولی امور جوانان در حوزه پیشگیری از خودکشی تاکید کرد.

 دکتر صدیقی ، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز ضمن اشاره به چالش‌ها و مشکلات جمعیت دانشجویی بر برنامه‌ریزی در حوزه پیشگیری و ارائه خدمات سلامت‌محور تاکید کرد.

برپایی سه پنل تخصصی درباره سبب‌شناسی، پیشگیری و مداخلات اخلاقی و قانونی خودکشی با حضور مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی سلامت از جمله برنامه‌های این همایش یک‌روزه بود.

در این نشست بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصان حوزه سلامت روان و مشاوره شرکت کردند.

فدراسیون جهانی سلامت روان (WFMH) محور اصلی روز جهانی سلامت روان سال ۲۰۱۹ را «پیشگیری از خودکشی» انتخاب کرده است و هدف از انتخاب شعار مشترک بین کشورها، ایجاد هماهنگی بیشتر میان آحاد جامعه و دولت‌ها برای افزایش آگاهی و کاهش انگ دریافت خدمات درمانی در درمان اختلالات روانپزشکی و در نهایت کاهش مرگ‌ومیر پیامد این اختلالات است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، خودکشی دومین علت مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال است و پیشگیری می‌تواند به عنوان یکی از مؤثرترین راه‌های کاهش آسیب‌های حاصل از اختلالات روانی ایفای نقش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha