• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98072317929
  • خبرنگار : 71038

پرسش های دانشجویان اسپانیایی از سفیر ایران در مادرید

پرسش های دانشجویان اسپانیایی از سفیر ایران در مادرید

به دعوت اینیگو ناواررو، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه«Comillas» مادرید، حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در نشستی با حضور دانشجویان رشته حقوق و روابط بین الملل این دانشگاه در خصوص اصول و مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایسنا ، حسن  قشقاوی در  این نشست با اشاره به سابقه دیرینه400 ساله روابط دیپلماتیک میان ایران و اسپانیا، مناسبات طرفین را مطلوب و رو به رشد توصیف کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ،همچنین ضمن تشریح جنگ های مختلف قدرت های وقت با ایران طی 300 سال گذشته و جدا شدن بخش هایی از سرزمین ایران، استقلال کشور چه از نظر سیاسی و حفظ سرزمین ها از تجاوز بیگانه (به خصوص در جریان جنگ تحمیلی) را مهمترین دستآورد انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در ادامه پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک ایران با توجه به تحریم های همه جانبه آمریکا در زمینه فن آوری صلح آمیز هسته ای، نانو و ... که کشورمان را جزء  کشور  های برتر جهان در این زمینه  قرار داده تبیین و تاکید کرد: این پیشرفت ها درحالی به دست آمده است  که جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته به طور کامل در تحریم آمریکا قرار داشته است. 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست تاکید کرد:  با گذشت بیش از یک سال از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای موسوم به برجام، جمهوری اسلامی ایران بر اساس 16 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، به کلیه تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است.

 بر اساس اعلام سفارت ایران در مادرید ،در ادامه این نشست  تعدادی از دانشجویان حاضر در این جلسه  به طرح پرسش هایی در زمینه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه، نحوه مقابله ایران با ماشین تبلیغاتی و رسانه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی، وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده آمریکا، تحولات سوریه و نقش ایران در آن با توجه به حمله اخیر ترکیه به کرد های آن کشور، وضعیت حقوق بشر در ایران، روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا، قوانین و مقررات برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور به میهن، حمله یمنی ها به تاسیسات آرامکو و روابط ایران با کشورهای شرق به ویژه هند  پرداختند که  از سوی سفیر ایران پاسخ داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۳:۰۵

خدا از این سفیرا رو زیاد کنه که باعث افتخار ایران و ایرانین.