• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98072418398
  • خبرنگار : 71638

رئیس فدراسیون کوهنوردی: آرمان غیاثی تا هفته آینده به بخش منتقل می‌شود

رئیس فدراسیون کوهنوردی: آرمان غیاثی تا هفته آینده به بخش منتقل می‌شود

رضا زارعی می‌گوید که پزشکان آرمان غیاثی ابراز امیدواری کرده‌اند در صورت تداوم وضعیت فعلی، او تا هفته بعد به بخش منتقل می شود.

رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی در گفتگو با ایسنا، در باره وضعیت جسمانی آرمان غیاثی کودک سنگنورد حادثه دیده، گفت: روز گذشته در خصوص وضعیت جسمانی آرمان گفتگویی با مسئولان بیمارستان داشتم و فهمیدم که او به هوش آمده و سطح هوشیاری او به مقدار قابل توجهی بالا رفته است. پزشکان ابراز امیدواری کردند که اگر همینطوری وضعیت او ثبات داشته باشد هفته آینده به بخش می رود. در کل وضعیت جسمانی او خوب و امیدوار کننده است.

رئیس فدراسیون کوه نوردی در خصوص تاخیر در اعلام نهایی نتایج کمیته فنی در خصوص مقصر حادثه، اظهار کرد: خطاها توسط فدراسیون و اداره کل ورزش اصفهان اعلام شده است و فدراسیون کوه نوردی گزارشی را به کمیته انضباطی وزارت ورزش ارسال کرده است و قرار است کمیته انضباطی در قالب کمیته انضباطی فدراسیون تشکیل شود.

او افزود: مجموع نظرات کارشناسی بر این است که این حادثه بر اثر قصور داور، سرداور مسابقات، مسئول برگزاری، حمایتچی و باشگاه است. افرادی که در این مسابقه حکم مربی گری داشتند باید برای مشخص کردن وضعیت آنان در کمیته انضباطی فدراسیون و همچنین نظر کارشناسی اداره ورزش بحث شود و بعد در خصوص لغو مدارک مربی گری آنها تصمیم گرفته شود که در صورت لغو، ممکن است حتی تا سه سال اجازه فعالیت از آنها گرفته شود.

زارعی بیان کرد: از وزارت ورزش درخواست کردیم که کمیته انضباطی در اسرع وقت تشکیل شود و ما منتظر دستور وزارت ورزش هستیم تا این کار صورت گیرد.

او در پاسخ به اینکه قرار بود هفته های قبل نتایج نهایی کمیته فنی اعلام شود، پاسخ داد: نتیجه نهایی اعلام این حادثه توسط اداره ورزش صورت گرفته و ابلاغ شده است ولی اداره ورزش اصفهان تا یک حدی می تواند اقداماتی را انجام دهد. چون مدارک مربی گری توسط فدراسیون و وزارت ورزش صادر می شود، اگر قرار باشد این مدارک ابطال شود باید وزارت ورزش هم تصمیم بگیرد. جلسه کمیته فنی اصفهان دو روز قبل به فدراسیون رسید و از وزرات ورزش درخواست کردیم که کمیته انضباطی در فدراسیون جهت بررسی تشکیل شود.

او با بیان اینکه مسابقات بلند و سرطناب نیازی به تشک ندارد گفت: تشک در مسابقات بلند معنا ندارد زیرا حمایت توسط قرقره از بالا خواهد بود و فقط تشک را قرار می‌دهند که اگر از 3 متری سقوطی شکل گرفت اتفاق ناگواری صورت نگیرد ولی در مسیر کوتاه تشک الزامی است. گزارش اولیه  فدراسیون که به وزارت خانه ابلاغ شده است در آن مشخص گردید که شرایط برگزاری مسابقه برای  شرایط سنی کودکان مناسب بوده و مشکلی نداشته است.

او در پایان افزود: خیلی خوشحالم که آرمان توانسته است این مراحل سخت را پشت سر بگذارد و امیدوارم جامعه ورزشی بر اساس قوانین عمل کنند. این باشگاه  حتما نیت خیری داشته اما در مسیر اشتباه قدم گذاشته است و بهتر بود این مسابقه را برگزار نمی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha