• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98072418486
  • خبرنگار : 71451

ورود بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی به ایران

ورود بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی به ایران

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج گفت: تا به امروز بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی از کشورهای دوست و همسایه از شش مرز زمینی وارد خاک کشورمان شده اند و سپس راهی کربلا شده اند.

به گزارش ایسنا، سردار یعقوب سلیمانی دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج با اشاره به بازدید از پایانه مرزی شلمچه و چذابه و نحوه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی بیان کرد: روز گذشته با حضور در مرز چذابه، از نحوه خدمات رسانی به زوار حسینی و فعالیت‌های موکب ها بازدید داشتیم و در بازدید از این دو پایانه مرزی، از نزدیک در جریان نحوه خدمات دهی به زوار حسینی ایرانی و غیرایرانی و مشکلات آنان قرار گرفتیم و دستورات لازم در جهت حل این مشکلات، صادر شد.

وی با اشاره به استقبال زائران اربعین حسینی برای حضور در کربلای معلی افزود: علاوه بر زائران حسینی کشورمان که با شور و علاقه خاصی، خودشان را به مرزهای خروجی چهارگانه برای حضور در کربلای معلی می‌رسانند، زائران اربعین حسینی غیرایرانی از ۶ گذرگاه ورودی  در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی وارد خاک کشورمان می شوند و سپس به کربلا اعزام می شوند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در این مرزهای ۶ گانه با برپایی موکب، به پذیرایی و استقبال از این زائران حسینی می‌پردازند و سپس آنان را به سمت مرزهای خروجی کشورمان جهت حضور در کربلای معلی، هدایت می‌کنند و در مرزهای خروجی کشورمان هم ستاد استقبال از زائران غیرایرانی تشکیل شده است و از این زوار حسینی پذیرایی و استقبال می‌کند و موقع بازگشت زائران اربعین حسینی از خاک عراق به ایران، مجددا این زوار حسینی مورد استقبال این ستادهای مردمی قرار خواهند گرفت.

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج در ادامه تاکید کرد: تا به امروز بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی از کشورهای دوست و همسایه از شش مرز زمینی وارد خاک کشورمان شده اند و سپس راهی کربلا شده اند.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور زائران غیرایرانی ازقاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا در کشورمان توضیح داد: زائران غیرایرانی بیش از ۹۰ کشور از طریق مرز زمینی و هوایی وارد خاک کشورمان شده‌اند و سپس از مرزهای خروجی کشورمان عبور کرده اند و خودشان را به خاک عراق رساندند.

وی تاکید کرد: زائران ایرانی و غیرایرانی از خدمات اردوگاه‌های راهیان نور در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه بهره‌مند می‌شوند و تمام امکانات راهیان نور در این ایام، در اختیار زوار حسینی قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha