• پنجشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98072519123
  • خبرنگار : 71642

ذوالفقارنسب: مقایسه ویلموتس با کی‌روش کار درستی نیست

ذوالفقارنسب: مقایسه ویلموتس با کی‌روش کار درستی نیست

یک کارشناس فوتبال نه بحرین را شایسته برد دانست و نه ایران را مستحق شکست.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با ایسنا، بازی تیم ملی ایران مقابل بحرین را پراسترس و پرفشار خواند و گفت: در دیدار تیم ملی مقابل بحرین دو نکته مهم وجود داشت؛ اول این که داور بازی جسارت و توانمندی داورهای بین‌المللی را نداشت و با ایجاد وقفه در بازی باعث شد بازی جریان خود را از دست بدهد. و دوم این که کادر فنی تیم ملی ما از نوع بازی بحرین، شرایط آب‌ وهوایی آنجا و جو ورزشگاه آگاه نبود و این برای ایران مشکل ساز شد. علاوه بر این، بازیکنان ما به رفتارهای فیزیکی بازیکنان بحرین واکنش‌های احساسی نشان می‌دادند، درحالی که در فوتبال حرفه‌ای این برخوردها زیاد است. بازیکنان ما نباید در جنگ‌روانی تیم حریف قرار می‌گرفتند. پنالتی هم که بحرین از تیم ما گرفت به خاطر همین استرس و جو متشنج بود. به طور کل نه تیم بحرین شایستگی پیروزی را داشت و نه تیم ایران مستحق شکست بود.

این کارشناس فوتبال درباره دیدار برگشت این دو تیم در ایران گفت: قطعا بازی متفاوتی خواهد بود اما ایران گام ضعیفی در دیدار رفت برداشت.

ذوالفقارنسب با بیان این که تیم‌هایی چون بحرین، عمان و عراق همیشه مقابل ایران جنگ روانی راه انداخته‌اند، گفت: اگر با شناخت به این موضوع مقابل عراق ظاهر شویم و وارد بحث‌های روانی نشویم، امکان موفقیت زیاد است.

او در جواب به این سوال که مقایسه کردن عملکرد کی‌روش سرمربی پیشین ایران با ویلموتس کار مناسبی است یا نه؟ گفت: این نوع قضاوت‌ها هیچ موقع خوب نیست. هر سرمربی روش و دیدگاه خاص خودش را دارد. صحبت کردن پشت سرمربی پیشین کار درستی نیست و کی‌روش باید به تاریخ بپیوندد. اما نمی‌توان منکر این شد که تیم ملی در دو بازی اخیر  نسبت به دوسال گذشته بهتر ظاهر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۱۳:۰۴

انگار کیروش کی بوده ؟؟؟ که بعد از باخت به بحرین همه میخوان ویلموتس رو باهاش مقایسه کنند حالا کی‌روش هم بود ما نتونستیم بحرین رو ببریم دیگه .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۱۷:۵۷

آقای مربی؛ یکی آمد داشت فوتبال ایران را متحول می‌کرد که آن‌هم با یک اشک رفت.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۲۰:۴۲

جناب ذوالفقارنسب محترم جنابعالی که هشت سال متوالی دشمن ذاتی و شماره یک کی‌روش مربی بزرگ و موفق تیم ملی ایران بودید اکنون می‌گویید: "او در جواب به این سوال که مقایسه کردن عملکرد کی‌روش سرمربی پیشین ایران با ویلموتس کار مناسبی است یا نه؟....... و کی‌روش باید به تاریخ بپیوندد. اما نمی‌توان منکر این شد که تیم ملی در دو بازی اخیر نسبت به دوسال گذشته بهتر ظاهر شده است...". خیلی عجیب است: جناب آقای مربی ویلموتس با همان بازیکنان و همین تیم بدون آگاهی و شناخت از تیم بحرین در مقابل این تیم یک بازی بسیار ضعیف و آشفته و خیلی بد و افتضاح و بدون دیسپلین تیمی و بدون برنامه دقیق تاکتیکی مشخص , چه در دفاع و چه در حمله بود و برخلاف جنابعالی تیم ایران مستحق باخت هم بود. در کدام کشور و درکدام فوتبال و کدام مربی با دانش و با تجربه از فوتبال جهانی , تیم خودش در خانه حریف ( آن هم تیمی مانند بحرین..) با سه فوروارد بازی می‌کند و میانه زمین را با هافبک‌های تدافعی بیشتر رها میکند و به اصول دفاعی محکم هم پایبند نیست؟؟؟ فلسفه جناب ویلموتس: "ما همیشه هجومی بازی میکنیم..." جنابعالی, که همیشه و درهر فرصتی در برابر کی‌روش موفق با تیم ملی انتقاد می‌کردید چرا تا این حد به بی‌راهه می‌روید و باخت تیم ملی را توجیه می‌کنید؟؟؟ و بعد ادعا هم می‌کنید: "..اما نمی‌توان منکر این شد که تیم ملی در دو بازی اخیر نسبت به دوسال گذشته بهتر ظاهر شده است... ". خیلی عجیب و نا مفهوم إإإ در ضمن , بر خلاف جنابعالی کیروش در دیدگاه اکثریت ملت ایران هیچ‌گاه به تاریخ نمیپیوندد و همیشه جاویدان باقی خواهند ماند إإإ

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۲۲:۰۷

مقایسه و قضاوت در مورد دو مربی نیاز به کارشناسی و تخصص بین المللی دارد ولی رتبه ایران در زمان کی‌روش بهتر بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۶ ۰۴:۰۰

مقایسه استاد و شاگرد اشتباه است. کی‌روش استاد امثال ویلموتس است که ایران مجانی و جاهلانه از دست دادش