• جمعه / ۲۶ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98072619367
  • خبرنگار : 71402

استعفای وزیر انرژی آمریکا

استعفای وزیر انرژی آمریکا

رسانه‌ها گزارش دادند، وزیر انرژی آمریکا به اطلاع دونالد ترامپ رسانده است که به زودی از سمتش استعفا خواهد داد و ترامپ هم این مساله را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اطلاع داده است که به زودی این وزارتخانه را ترک می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه تایید کرد ریک پری تا آخر سال جاری میلادی از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ با بیان این که ماه‌هاست از تصمیم ریک پری برای استعفا خبر داشته است، گفت به زودی جانشین او معرفی خواهد شد.

ترامپ که در مراسمی در تگزاس صحبت می‌کرد، افزود: «من و ریک شش ماه بود که با هم صحبت می‌کردیم و در واقع فکر می‌کردم شاید کمی زودتر برود.»

ریک پری ۱۰ روز پیش در لیتوانی گزارش‌ رسانه‌ها در مورد کناره‌گیری خود از وزارت انرژی را رد کرد و گفت شاید یکی از این روزها خبرشان درست باشد. پیشتر گزارشی در نشریه پولیتیکو به نقل از سه تن از افراد نزدیک به پری مدعی شده بود او در فکر کناره‌گیری از مقام خود در ماه نوامبر است.

ریک پری سال ۲۰۱۷ به دولت ترامپ پیوست.

ریک پری امروز (جمعه) در مصاحبه با فاکس نیوز هرگونه ارتباطی میان استعفایش با رسوایی اوکراین را رد کرد. او گفت: این مساله هیچ ارتباطی به قضیه اوکراین ندارد و نمی‌دانم که آیا با تحقیقات استیضاح دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا همکاری خواهم کرد یا خیر. مساله استعفای من اصلا به اوکراین مرتبط نیست.

پایگاه خبری آکسیوس به تازگی گزارش داد، دونالد ترامپ به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که ریک پری،‌ وزیر انرژی آمریکا او را متقاعد کرد تا تماس تلفنی جنجالی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را انجام دهد. یک منبع مطلع گفته است: ترامپ در جمع اعضای حزبش گفت "خیلی‌ها نمی‌دانند اما من حتی نمی‌خواستم این تماس را برقرار کنم. تنها دلیل من این بود که ریک پری از من خواسته بود. موضوع چیزی درباره یک تاسیسات گاز طبیعی مایع بود."

دموکرات‌های آمریکا یک تحقیقات استیضاح بر پایه شکایت یک افشاگر از جامعه اطلاعاتی آمریکا تنظیم کردند که در آن، ترامپ به "سوء استفاده از قدرت برای مجبور ساختن یک کشور خارجی به مداخله در  انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا" متهم است. ترامپ ارتکاب هرگونه خطا را رد می‌کند و تحقیقات مذکور را تلاشی برای "کودتا" و "شکار موهومات" توصیف کرده است.

این تحقیقات و شکایت افشاگر، روی تماس تلفنی ماه ژوئیه دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی متمرکز است. ترامپ از این رهبر خارجی خواسته بود تا درباره جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ و همچنین پسر او تحقیق کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha