• شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 98072719725
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

بازگشت زائران اربعین بدون هیچ مشکل امنیتی در جریان است

بازگشت زائران اربعین بدون هیچ مشکل امنیتی در جریان است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به پایش تصویری و میدانی مسیر بازگشت زائران حرم حسینی از مرزهای چهارگانه به سمت کشور گفت: بازگشت زوار بدون هیچ اتفاق و مشکل امنیتی در جریان است.

به گزارش ایسنا سردار محمد شرفی با اشاره به روند بازگشت زوار به کشور اظهار کرد: خوشبختانه و به لطف پروردگار متعال حسب تدابیر پیش‌بینی شده توسط پلیس و سایر نهادهای دست‌اندرکار مشکل خاصی که روند تردد زائران را با اختلال روبه رو کند، وجود نداشته است و پلیس پیشگیری ناجا هنگام بازگشت زائران همانند مرحله رفت به کشور عراق مدیریت لایه به لایه جمعیت را در دستور کار دارد که نتایج آن نیز تاکنون مثبت ارزیابی می‌شود.

وی افزود: با حمایت مسئولان کشوری، استانی و تلاش بی‌وقفه نیروی انتظامی تمام شرایط پذیرایی از زائران از جمله مکان‌های مناسب برای اقامت موقت‌ آنان و وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال این افراد همچنان فعال است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: با وجود سبک‌تر شدن حجم بازگشت زائران این موج همچنان ادامه دارد و وظیفه نیروی انتظامی هنوز به پایان نرسیده است و تا بازگشت آخرین زائر خدمات‌رسانی همچنان ادامه دارد.

شرفی با اشاره به همکاری‌های بین‌سازمانی در راستای اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زائران اظهارکرد: هماهنگی‌های لازم با استانداری، راهداری، اورژانس و هلال احمر در استان‌های مسیر بازگشت زوار انجام شده است.

وی تاکیدکرد: مردم و زائران به توصیه‌های ایمنی پلیس توجه و از انجام اقدامات سهل‌انگارانه و مخاطره‌آمیز پرهیز کنند همچنین زوار می‌توانند در صورت مهیا نبودن وسایل حمل و نقل به سوی مقصد دلخواه و یا پرهیز از رانندگی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی از ظرفیت بسیار خوب توقفگاه‌ها استفاده کنند تا پس از حل مشکل یا رفع خستگی بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

شرفی در راستای پیشگیری از ایجاد ترافیک در پارکینگ خودروها تاکید کرد: شایسته است زائرانی که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند هنگام تحویل خودرو از پارکینگ ضمن بردباری، حقوق یکدیگر را رعایت کنند ضمن اینکه رانندگان باید دقیقا محلی که خودرو خود را پارک کرده‌اند به خاطر داشته باشند تا موجب سهولت در ارائه خدمات شوند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با ابراز رضایت از اینکه تا این لحظه هیچ‌گونه مشکل خاصی در مرزها و مسیر بازگشت زائران وجود نداشته است، اظهار امیدواری کرد با همکاری کامل مردم و نیروی انتظامی این ماموریت بزرگ و گسترده تا پایان به‌خوبی ادامه یابد.

بهره‌گیری از پایش هوایی برای مدیریت امنیت راه‌ها

 شرفی همچنین با اشاره به اینکه پلیس پیشگیری با آمادگی کامل برای مدیریت موج بازگشت زوار به کشور مجاهدانه تلاش می‌کند، اظهارکرد: پلیس پیشگیری با در دست داشتن ابتکار عمل و کنترل راه‌ها می‌تواند در هر لحظه اقدامات لازم را برای کنترل لایه به لایه جمعیت هنگام برگشت زوار صورت دهد.

وی ضمن اینکه از زائران حرم حسینی درخواست کرد تا هنگام بازگشت بردباری بیشتری داشته باشند و همواره به اطلاع‌رسانی پلیس توجه کنند، گفت: محدودیت‌های ترافیکی و انتظامی، هنگام بازگشت از مراسم اربعین مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گرفته و پلیس پیشگیری برنامه‌ریزی جامعی در این خصوص انجام داده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تکریم زائران سالار شهیدان و خدمات رسانی تا بازگشت آخرین نفر را از جمله وظایف این پلیس دانست و خاطرنشان کرد: طرح‌های نهایی پوشش‌های انتظامی و ترافیکی برای تسهیل روند بازگشت زائران تدوین و وظایف هریک از یگان‌های تابعه، هماهنگ با یکدیگر به آنه‌ا ابلاغ و تفهیم شده است و با پایش هوایی که توسط بنده و دیگر همکاران به‌صورت مرتب از محورها و مسیرهای بازگشت انجام می‌گیرد، امکان اتخاذ بهترین تصمیم و اصلاح مسیرهای حرکتی زائران به‌خوبی فراهم می‌شود.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی ابوذر اربعین با اشاره به اینکه هنگام بازگشت بار سنگینی بر دوش پایانه مرزی مهران و استان ایلام قرار قرار دارد، تصریح کرد: پلیس پیشگیری نیز مانند سایر بخش‌های نیروی انتظامی توجه ویژه‌ای به این پایانه مرزی دارد و آماده است تا متناسب با شدت گرفتن موج بازگشت زائران اربعین به میهن، توان و تمرکز خود را بر این محور افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در مورد حمل و نقل عمومی و مهیا کردن اتوبوس از پایانه‌های مرزی به سایر نقاط کشور تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است، تصریح کرد: با این وجود زائران می‌توانند در صورت کمبود وسایل حمل و نقل، مدت کوتاهی از ظرفیت توقفگاه‌ها و دیگر امکانات پلیس بهره‌برداری کنند تا شرایط بازگشت آنها مهیا شود.

به گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان از زائران درخواست کرد که با توجه با تراکم جمعیت و امکان بروز وقفه‌های احتمالی در جریان مراجعت، ضمن توجه به اطلاع‌رسانی پلیس با صبر و بردباری و کمک به یکدیگر به‌ویژه در مسیر بازگشت، پلیس را در خدمت رسانی بهتر یاری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه از قدردانی وزیر کشور از عملکرد ناجا و پلیس پیشگیری در تامین نظم و امنیت زائران اباعبدالله الحسین (ع) در همایش بزرگ پیاده روی اربعین خبر داد.

شرفی افزود: در ملاقات حضوری که با عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور- و حسین ذوالفقاری - رئیس ستاد اربعین وزارت کشور- در ایلام صورت گرفت، گزارش کاملی از انتظام‌بخشی و تامین نظم و امنیت زائران در مسیر رفت و برگشت دلدادگان به عتبات عالیات، کنترل لایه به لایه جمعیت، جلوگیری از تردد مسافران فاقد مدارک قانونی، عملکرد گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده، واحدهای کشف و خنثی‌سازی همچنین فعالیت شبانه روزی ایستگاه‌های پلیس مستقر در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای هدف ارائه شد که مورد توجه و تقدیر ویژه قرار گرفت.  

وی با اشاره به اظهار رضایت وزیر کشور از کارنامه عملکرد نیروی انتظامی و فعالیت‌های مهم قرارگاه عملیاتی ابوذر پلیس پیشگیری در این ماموریت مهم و حساس گفت: روند بسیار مطلوب در حوزه امنیتی و انتظامی زائران باعث شده تا مردم و تمامی مسئولان لشکری و کشوری حاضر در این ماموریت از عملکرد نیروی انتظامی کمال رضایت خاطر را داشته و قدردان تلاش و مجاهدت کارکنان نیروی انتظامی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha