• شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98072719761
  • خبرنگار : 71511

/فعالیت ستاد مرکزی اربعین/

محمدی: از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم

محمدی: از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم
آرشیو

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی گفت: در بدو ورود از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم و تمامی خدمات به زائران غیرایرانی رایگان بوده است.

به گزارش ایسنا، مسعود محمدی نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی صبح امروز در مرکز مانیتورینگ وزارت کشور اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون فعالیت ما آغاز شده و در قالب ۹۸ تیم این فعالیت ادامه دارد.

وی افزود: در همین راستا آمار رو به رشدی داشتیم و استقبال از زائرین غیرایرانی همیشه مورد تکریم قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: در شش گذرگاه مرزی، شش ستاد مردمی مستقر کرده‌ایم. در سیستان و بلوچستان بالاترین میزان ورودی را در مرز میرجاوه داشتیم و در مرز پاکستان بالاترین آمار ورود را داشتیم.

وی افزود: دقیقا مانند ایرانیان در بدو ورود از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم و همچنین این را باید بگویم که تمامی خدمات به زائران غیرایرانی در ایران رایگان بوده و بهترین نحو اسکان و پذیرایی از آنها انجام شده است.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی تصریح کرد: از سال ۹۵ که اولین تجربه ما در پذیرایی زائران غیرایرانی بود تعداد ۴۵ هزار و ۷۷۲ نفر وارد کشور شدند. آمار ورود زائران غیر ایرانی در ماه صفر ۱۲۷ هزار و ۵۲۱ نفر است و در مجموع محرم و صفر ۱۷۰ هزار و ۶۱۹ نفر بوده است.

محمدی ادامه داد: البته این آمار احتمال دارد بیشتر هم شود؛ چرا که افغانستانی ها رسم دارند تا سه روز بعد از اربعین هم به زیارت بروند.

وی اظهار کرد: از جمله دیگر اقدامات ما تامین مترجم برای کاروان های زائران غیرایرانی در مکان های اسکان و مبادی ورودی و خروجی کشور بود.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی گفت: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی اقدامات را با همکاری استانداری ها، فرمانداری ها، سازمان ها و دستگاه های استانی، ائمه جمعه و نیروی انتظامی انجام داده است.

محمدی ادامه داد: در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی کلیه ظرفیت اردوهای راهیان نور در اختیار زائران غیرایرانی قرار می گیرد.

انتهای ‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha