• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98072820264
  • خبرنگار : 71129

انتخابات بولیوی؛ اوو مورالس برای بار چهارم رئیس جمهور می‌شود؟

انتخابات بولیوی؛ اوو مورالس برای بار چهارم رئیس جمهور می‌شود؟
اوو مورالس در جمع حامیانش

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی امروز (یکشنبه) در حالی آغاز می‌شود که مردم باید بین سه کاندیدای اصلی که یکی از آنها اوو مورالس است، یکی را برای سمت ریاست جمهوری برگزینند؛ آیا مورالس می‌تواند برای بار چهارم رئیس جمهور شود؟

به گزارش ایسنا، سه کاندیدای اصلی اوو مورالس، رئیس جمهوری کنونی، کارلوس مسا و اسکار اورتیز هستند.

 مورالس که سیاستمداری از بومیان بولیوی است برای بار چهارم در این رقابت شرکت کرده و اگر پیروز شود، تا ۲۰۲۵ زمام این کشور آمریکای لاتین را بر عهده خواهد داشت.

منتقدان مورالس می‌گویند، وی رفراندومی را که بولیویایی‌ها برای محدود کردن مدت ریاست جمهوری به دو دوره به آن رای دادند، مورد بی‌اعتنایی قرار داده است. با این حال، نظرسنجی‌ها می‌گویند، مورالس به شدت می‌تواند جلوتر از دو رقیب دیگرش قرار گیرد.

مورالس ۵۹ ساله از حزب جنبش برای سوسیالیسم در انتخابات امروز شرکت دارد. او ۱۳ سال و ۹ ماه است که در راس امور قرار دارد.

رقیب اصلی مورالس "کارلوس مسا" است که از ائتلاف سیاسی جامعه مدنی در انتخابات شرکت دارد. او نیز از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵، برای ۱۹ ماه رئیس جمهوری بولیوی بود و به عنوان خبرنگار برای روزنامه‌ها و برای تلویزیون کار کرده است.

رقیب دیگر سناتور اسکار اورتیز است که از ائتلاف "بولیوی نه می‌گوید" در انتخابات امروز شرکت دارد. وی به مدت هشت سال است که از ایالت سانتاکروز در سنا است و تاجری است که به سیاست روی آورده است و با ۵۰ سال سن، جوانترین رقیب انتخاباتی امروز محسوب می‌شود.

شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای بزرگسالان در این کشور اجباری است، مگر آنکه بیش از ۷۰ سال داشته باشند. ۷.۳ میلیون بولیویایی واجد شرایط شرکت در این انتخابات و شرکت در انتخابات کنگره هستند.  

در صورتیکه هیچیک از کاندیداها در دور نخست انتخابات امروز پیروز نشوند، دور دوم ۱۵ دسامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha