• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98072820754
  • خبرنگار : 71296

مشتریان سایپا در دام بی‌تدبیری مدیران قبلی

مشتریان سایپا در دام بی‌تدبیری مدیران قبلی

عدم تحویل به‌ موقع خودروهای تعدادی از مشتریان سایپا باعث اعتراض آنان شده است.

به گزارش ایسنا، این افراد که عمدتاً از خریداران خودروهای خانواده برلیانس و خانواده رنو به‌ویژه ساندرو هستند، از تأخیر یا عدم امکان تحویل خودروهای خود گله‌مندند و مدیران فعلی را مخاطب اعتراضات خود قرار می‌دهند.

در این باره یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تیم مدیران سابق و اسبق سایپا در سال‌های ۹۶ و ۹۷ که در حال حاضر تعدادی از آنان نیز در بازداشت به سر می برند، بدون برآورد دقیق از میزان ظرفیت این خودروساز در خصوص تولید و تحویل محصولات خانواده رنو و نیز بی‌توجهی و عدم لحاظ تحریم‌ها و همچنین عدم پیش‌بینی ترک ایران توسط شرکای خارجی، اقدام به پیش‌فروش این خودروها و ایجاد تعهد غیر قابل اجرا برای سایپا در تعداد بسیار بالایی کردند.

به گفته وی، مدیران فعلی سایپا که از بهمن ۹۷ سکان این شرکت را در دست گرفته‌اند نیز پیشتر اعلام کرده بودند به‌دلیل وجود تحریم‌ها و لغو همکاری رنو، عدم تامین قطعات در خودروهای مشترک با شرکای خارجی، امکان اجرای تمام تعهدات برجا مانده از قبل وجود ندارد.

وی افزود: آنها برای حل مشکل اقدام به ارائه طرح‌های جایگزین و تبدیلی کرده‌اند که ظاهراً با وجود برخورداری از سود اقتصادی مناسب برای مشتریان، مورد پذیرش جمعی از آنان قرار نگرفته است.

این کارشناس در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که سایپا اگرچه نمی تواند به بهانه اشتباه مدیران قبلی خود از تعهدات این شرکت در زمینه تحویل خودروهای مشتریان شانه خالی کند، اما این خودروساز به‌هیچ‌وجه امکان تولید خودروهای خانواده رنو و برلیانس نظیر ساندرو را به‌دلایل متعدد ندارد و به نفع مشتریان است که هرچه زودتر از میان طرح‌های تبدیلی و جایگزین راهی برای خود انتخاب کنند؛ راه‌هایی که طبق برخی محاسبات حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان سود برای آنان در پی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: مدیران سابق وزارت صمت و مدیران قبلی سایپا باید بابت عملکرد خود و ثبت‌ نام بی‌حساب و کتاب از مشتریان پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

ان زمان که ساندروهای قابل تحویل به مشتریان را یکی یکی در نمایندگیها اب میکردند حاالا بایستی تاوان دهند مگر سال ۹۶ تحریمی در کار بوده که خودرو تا الان تحویل نشده

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۹

سلام. چند نکته قابل توجه است. چطور من فرد میدونم که تحریم یعنی چی . ولی مدیران سایپا نمیدونن. چرا واسه تبدیل سراتو یا چانگان به قیمت قبل به من نمیدن.چرا مدام تیبا و سایپا میدن. اگه من تیبا میخاستم از بازار تهیه نمیکردم. چرا وقتی نیست ولی گروه برلیانس تو سایت دیوار مدل 98 به قیمت 160 میلیون فروخته می شه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۷

درود. من خودم برلیانس ثبت نام کردم. اولا هیچوقت با تبدیل خودرو 70درصد سود عاید بنده نمیشه. دوما سایپا خودرو هایی رو تو مرحله تبدیل میاره که خریداری نداره و قیمتش بالاتر از بازار آزاده. بعد چرا این خودرو ساز محترم انقدر منت سر بنده میزاره که بیا خودرو ثبت نامی رو برات تبدیل کنم.کجای دنیا اینجوریه. چرا بعد از 5دهه این صنعت به همین حال داره میچرخه و کسی هم جوابگو نیست و سایپا داره تو بازار آزاد این خودروهارو میفروشه . شواهدشم تو سایت دیوار و شیپور هست.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۲:۳۹

این ها به کنار ، من مهر 97 یک ساینا پیش خرید کردم آخر خرداد تکمیل وجه کردم و قرار شد دوماه بعدش ماشین رو تحویل بدن ، الان هرچی زنگ میزنم اصلا جوابگو نیستن دوبار هم رفتم شرکت و فرم پر کردم و میگن منتظر بمونیم . چرا مملکت .... شرکت هر روز داره پیش فروش جدید میکنه ولی هیچ خبری از تحویل خودرو های تیبا و ساینا هم نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۲۲:۵۲

... چرا هنوز چانگان و بقیه ماشینهای چینی تولید میشه ولی برلیانس فقط تولید نمیشه. چرا ایرانخودرو باید 600 معوقه رنو داشته باشه ولی پارس خودرو 6000 تا. باید معلوم بشه این ماشینها کجا رفته.