• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98072921139
  • منبع : بوشهر

بوشهری‌ها با شرجی خداحافظی کنند

بوشهری‌ها با شرجی خداحافظی کنند

ایسنا/بوشهر رییس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای پیش رو شرجی نسبت به قبل کمتر است و اگر هم باشد شدت و غلظت کمتری دارد. انتظار داریم که از هفته آینده به تدریج از گرما و رطوبت خداحافظی کرده و شرایط برای ورود سامانه های پاییزی مهیا شود.

زهرا راستگو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در روزهای پیش رو تغییرات دمایی خاصی نداریم، عنوان کرد: تغییرات خیلی آشکار و بزرگی در وضعیت دما نداریم، دما تنها بین یک تا دو درجه کاهش و یا افزایش می یابد. در واقع شاهد کاهش یا افزایش شدید نیستیم و به طور کلی روند تغییرات ثابت است.

وی ادامه داد: تا پایان هفته کم و بیش در ساعاتی از روز افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت، البته نه به طور مداوم بلکه در برخی از ساعت روز به خصوص ظهر و بعدازظهر. از امشب نیز وزش باد جنوبی آغاز می شود که تا روز پنجشنبه شاهد آن خواهیم بود.

رییس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر اظهار کرد: وقتی رطوبت تقریبا به بالای ۹۰ درصد و دما بالاتر از ۳۸ درجه برسد شرجی اتفاق می افتد. الان رطوبت هم هست، در کنار آن وزش باد را نیز داریم که البته ممکن است در روزهای آینده نیز با وزش بادهای جنوبی رطوبت بالا رود اما به خاطر وزش باد احساس شرجی بودن کمتر است. تنها در ساعات اولیه صبح بین ۲ بامداد تا ۶ صبح که وزش باد در اکثر مناطق استان و سواحل آرام است، انباشت رطوبت خود را به شکل مه صبحگاهی و غبار محلی نشان می دهد اما در اواسط روز به خاطر وزش باد این وضعیت دیده نمی شود.

راستگو افزود: قطعا شرجی نسبت به قبل کمتر است و اگر هم باشد شدت و غلظت کمتری دارد. ان شالله انتظار داریم که از هفته آینده به تدریج از گرما و رطوبت خداحافظی کرده و شرایط برای ورود سامانه های پاییزی مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: برای امروز بارش های موقت، رگبار و رعدوبرق، پیش بینی می شود و فردا این پدیده‌ها کاهش خواهد یافت. دیروز بارش باران داشتیم و امروز نیز برای بعدازظهر در برخی نقاط و همچنین مناطق ساحلی بارش باران و وزش بادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: وضعیت ناپایداری‌های محلی در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب و برای روزهای آینده وزش متناوب باد در ساعاتی از روز بیشتر با جهت جنوب شرقی پیش بینی می شود.

احتمال باران پراکنده و ریزش تگرگ

بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد در ساعاتی از وقت امروز و امشب، با افزایش پوشش ابر در برخی نقاط، وقوع رگبار پراکنده باران، رعدو برق و وزش تندبادهای لحظه ای به همراه گردوخاک و در نقاط مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است. پیش بینی می شود این ناپایداری‌ها در برخی ساعات بر روی دریا گسترش یابد و سبب رخداد تندبادهای لحظه ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا گردد.

در پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آمده است: بر اساس پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر گاهی و در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران، رعدو برق و وزش تندباد لحظه ای به همراه گردوخاک و طی صبحگاه در برخی نقاط مه رقیق و جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، و در ساعات بعدازظهر تا شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه ای گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۸:۰۶، مد دریا ساعت ۱۶:۰۵ و جزر دوم دریا ساعت ۱۷:۳۵ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طبق پیش بینی ها بیشترین دمای روز جاری در شهر خورموج با ۳۸ درجه سانتیگراد، و کمترین دما مربوط به شهر جم با ۳۳ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha