• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98073022324
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

ولایتی در همایش فناوری و نوآوری:

دانشگاه آزاد می‌تواند از پیشرفت علم و صنعت در کشور حمایت کند

دانشگاه آزاد می‌تواند از پیشرفت علم و صنعت در کشور حمایت کند

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات، ابزارها و گستردگی واحدها می‌تواند از پیشرفت علم و صنعت در کشور حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش فناوری و نوآوری که امروز در سالن همایش‌های فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش اقدام ارزشمندی است و مبدأ برکات بیشتر و ماندگارتری برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت‌های تحقیقاتی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حال شکل‌گیری است و این فعالیت‌ها مقدمه تحول در این دانشگاه و آموزش عالی کشور خواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است، اقتصاد دانش‌بنیان و تمدن نوین اسلامی ایرانی است و این دو مقوله با یکدیگر آمیخته است و اگر بخواهیم تعریفی از تمدن اسلامی ارائه کنیم، همان است که دنیا به آن باور دارد که مسلمانان پایه‌گذار علم و عمل در تاریخ بشر هستند.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فقط در نگاه سطحی به تاریخ علم در اسلام می‌توان آن را محدود به حوزه‌ها، ادبیات عرب، فقه و معارف دانست، گفت: همه آثار و برکاتی که در تمدن اسلامی وجود داشته، نشان‌دهنده این است که اسلام مروج علم و عمل بوده است و این موضوع نشان می‌دهد که علم بدون عمل در اسلام بی‌فایده است و علم مفید باید منجر به عمل صالح شود.

وی افزود: آنچه محصول تمدن اسلامی بود، موجب ترقی مسلمانان شد؛ به طوری که مسلمانان هزار سال تمدن بشری را در دست داشتند و هرگاه نگاهی به دانشمندان بزرگ تاریخ اسلام بیندازیم، می‌بینیم که همه اهل تحقیق و تجربه بودند و بسیاری از علوم که در کشورهای دیگر وجود داشت را به مرحله عمل رساندند.

ولایتی تأکید کرد: اکنون اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی را مورد توجه قرار دهیم، باید کاری که مسلمانان در گذشته انجام داده بودند را مد نظر قرار دهیم و از علم به عمل برسیم.

وی در ادامه تاکید کرد: راه توسعه و پیشرفت همانا تقویت حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری است که دست دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر باز است و می‌تواند حمایت‌های مناسبی برای پیشرفت علم و صنعت در کشور داشته باشد.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: می‌توان دید که در دانشگاه آزاد اسلامی کارهای بزرگی انجام شده و ان‌شاءالله پرچمدار اقتصاد دانش‌بنیان و پیشرو خواهد بود، ضمن آن که با امکانات، ابزارها و گستردگی واحدهایی که دارد، باید آمایش پژوهشی متناسب با شرایط محیطی هر منطقه را نیز تنظیم کرده و به بازدهی کار نیز توجه داشته باشد.

ولایتی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این همایش آغازگر گام‌های مهمی در راه توسعه علم، فناوری و نوآوری شده و دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه علم، فناوری و تمدن نوین اسلامی، پیشتاز و پرچمدار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha