• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98073022343
  • منبع : سازمان برنامه و بودجه

توضیح سازمان هدفمندی درمورد علت واریز نشدن یارانه شهریور برخی افراد

توضیح سازمان هدفمندی درمورد علت واریز نشدن یارانه شهریور برخی افراد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها علت عدم واریز یارانه تعداد معدودی از سرپرستان خانوار در شهریور ماه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه ای در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده درباره عدم واریز یارانه حدود ۰.۰۴ درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر در شهریور ماه) مواردی را اعلام کرد که بدین شرح است:

"هر ماهه تعداد اندکی از خانوارها به دلایل مختلفی ناچار به اقداماتی از جمله تغییر حسب بانکی، تغییر بانک عامل تغییر سرپرست خانوار و یا اعمال جداسازی و تفکیک خانوار بواسطه ثبت رخداد ازدواج و طلاق و با معرفی سرپرست جدید بدلیل فوت سرپرست قبلی و ... می شوند.

از آنجا که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه ها مطابق قانون فرایندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت کننده یارانه نقدی، یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از ۰.۰۴ درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه، موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی شوند که اصطلاحا به آن "رد حساب" می گویند که به منزله عدم وجود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی است.

بنابراین مطابق قانون، یارانه آن ماه خاص برای آنها محاسبه و در نتیجه واریز نمی گردد. بدیهی است به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجددا در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت. اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه‌هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست، چون براساس ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی ماده (۷) قانون هدفمند کردن یارانه ها مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۰۷:۲۵

با سلام اینجانب هیچ کدام از موارد تغییر حسب بانکی، تغییر بانک عامل تغییر سرپرست خانوار و یا اعمال جداسازی و تفکیک خانوار بواسطه ثبت رخداد ازدواج و طلاق و یا معرفی سرپرست جدید بدلیل فوت سرپرست قبلی و ... نداشته و اشتباها یارانه شهریور برایم واریز نشد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۰۹:۱۲

با سلام بنده هم هیچ یک از مشکلات ذکر شده را نداشتم که واریز نشد و بدون مراجعه ماه بعد واریز شد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۰۹:۴۹

با سلام آقا ما نه ماشین داریم نه حساب بانکیمون زیاده نه حسابمونو عوض کردیم پ چرا یارانه ماه شهریورو قطع کردین؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۲:۳۷

برای ماهم چنین اتفاقی نیافته بودومشکلی هم نداشتیم اون اقای که این حرفهارومیزنه شکم سیری هستش چه میدونه قسط چیه یااجاره یانبودکارچیه فقط میگه تاییدشماره حساب خودتی....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۳:۳۳

حذف یارانه خیر ولی افزایش آن بلی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۱۲:۵۷

شماره‌حساب‌هیچ‌مشکالی‌نداره‌‌مهرماه‌چرا‌واریز‌شد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۱۶:۰۱

شماره حساب و بقيه مسائل مشكلي نداريم ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۱۶:۳۹

سلام لطفا نظرات رو كامل انعكاس بدين . نقطه چين معني نداره ما كه از بابت شماره حساب و بقيه چيزها مشكلي نداريم چرا يارانمون قطع شده