• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98073022431
  • منبع : بوشهر

معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

حضور جهاد دانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر است

حضور جهاد دانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر است

ایسنا/بوشهر معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مناسب بوشهر و اجرای طرح‌ها و پروژه های مختلف در این استان، قطعا حضور جهاددانشگاهی می تواند فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، سعید زرین‌‎فر در حاشیه افتتاح دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی شریف و بوشهر عنوان کرد: طرح‌هایی مانند طرح نجات نخلستان، آبیاری تحت فشار، آبشیرین کن ها و احداث و تکمیل سدها از جمله پروژه‌هایی هستند که می‌تواند در پیشرفت استان و همچنین پیشبرد اهداف توسعه‌ای تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: طرح نجات نخلستان سه سال پیش در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی تصویب شد، یعنی پیشنهاد آن از استان بوشهر مطرح شد و در آن زمان اعتباری معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شد که در دو بخش آبیاری تحت فشار و قطره ای و تکمیل سد دالکی در نظر گرفته است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: در بخش کشاورزی خصوصا کشاورزی خارج از فصل، کشت گوجه فرنگی و تولیدات وابسته به آن و صنایع تبدیلی می‌توان اقدامات زیادی را انجام داد.

زرین‌فر با اشاره به اهمیت آبشیرین کن‌ها تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد آب موردنیاز بوشهر از خارج استان وارد میشده است، جدیدا به سمت شیرین کردن آب دریا رفته‌ایم که البته هنوز هم جای کار وجود دارد و قطعا حضور جهاددانشگاهی می‌تواند فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که جهاددانشگاهی بوشهر دارد امیدواریم بتواند در راستای توسعه استان و پیشرفت بیش از پیش بوشهر مفید واقع شود.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به چشم انداز پروژه شهر هوشمند عنوان کرد: اجرای طرح هوشمند از طرح‌های مهمی است که با توجه به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مناسب بوشهر و با هدف توسعه و ارتقاء سطح خدمات و رفاه مردم در زمینه‌های فرهنگی، سلامت، اجتماعی، حمل‌ونقل و اقتصاد برنامه‌ریزی شده و منطقی است که از تجربیات جهاد دانشگاهی در این زمینه استفاده کنیم.

سعید زرین‌‎فر اظهار کرد: در سال جاری به دستور استاندار، در مورد بیماری لکه سفید میگو که هر چند سال مشکلاتی ایجاد می‌کند قرار شده که سازمان استاندارد در راستای به حداقل رساندن این بیماری و استانداردسازی استخرهای پرورش میگو اقدام کند که جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha