• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98080100047
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

یک نویسنده کتاب:

چهارمحال و بختیاری در سطح بالایی از شعر و ادب قرار دارد

چهارمحال و بختیاری در سطح بالایی از شعر و ادب قرار دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نویسنده و ناشر کتاب در چهارمحال و بختیاری گفت: برخی افراد از روی عدم آگاهی فکر می‌کنند چهارمحال و بختیاری دور از فرهنگ و ادب است در حالی که از نظر شعر و ادب در سطح بالایی قرار دارد.

علی‌رحم شایان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اهل روستای دزک هستم و در ابتدا به استخدام آموزش و پرورش درآمدم، ولی چندین سال بعد در سازمان غله شهر تهران استخدام شدم.

وی افزود: پس از بازنشستگی به استان بازگشتم تا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کنم، در حال حاضر 24 سال است مسئول کانون تعزیه استان هستم و توانستم 180 گروه تعزیه در استان را ساماندهی کنم.

شایان در ادامه گفت: از سال 76 مدیرمسئول انتشارات جهانبین فرخشهر هستم و تا امسال 207 عنوان کتاب به چاپ رسانده‌ام که 11 عنوان آن را خودم نوشتم.

وی بیان کرد: 4 عنوان از کتاب‌های چاپ شده، مربوط به شعرای استان بوده که 923 شاعر استان را شناسایی، جمع آوری و در کتاب «پارسی سرایان بام ایران» به چاپ رساندم.

مدیرمسئول انتشارات جهانبین فرخشهر افزود: جلد اول و دوم کتاب « پارسی سرایان بام ایران» را دو بار به مرحله چاپ رساندم که اکنون این کتاب نایاب است و جلد سوم آن را یکبار و جلد چهارم دو سال گذشته به چاپ رسید.

وی ادامه داد: به دلیل گرانی بودن قیمت کاغذ و هزینه چاپخانه امکان چاپ مجدد کتاب «پارسی سرایان بام ایران»  وجود ندارد.

شایان بیان کرد: کتابی که زمانی به قیمت 6000 تومان به فروش می‌رسید اکنون حاضرند به دلیل محتوا و قدمت بالا، با قیمت 100 هزار تومان آن را خریداری کنند ولی متاسفانه در بازار موجود نیست.

وی گفت: برخی افراد از روی عدم آگاهی فکر میکنند چهارمحال  و بختیاری دور از فرهنگ و ادب است و تنها حرفه‌هایی همچون دامداری در این استان رواج دارد در حالی که از نظر شعر و ادب در سطح بالایی قرار دارد.

این نویسنده کتاب اظهار کرد: 4 عنوان کتاب دیگر آماده چاپ دارم که به دلیل گرانی کاغذ چاپ آن‌ها امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 47 ناشر استانی وجود دارد که از این تعداد، تنها 12 ناشر استان به دلیل مشکلاتی همچون بالا بودن هزینه چاپ کتاب فعالیت دارند.

شایان گفت: متاسفانه گرانی کتاب و مطلوب نبودن وضع اقتصادی مردم، موجب شده قدرت خرید کاهش یابد و به نوعی از کتاب کناره‌گیری کنند، گرچه برخی از مردم با کتاب مانوس هستند.

وی با اشاره به لزوم و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به خصوص در میان نسل جوان، تاکید کرد: مسئولان باید از کتاب‌هایی که توسط نویسندگان و ناشران استانی به چاپ میرسد، حداقل یک جلد آن‌را برای هر اداره خریداری کنند تا از این طریق، مشکل ناشران تا حدودی برطرف شود که متاسفانه این گونه نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha