• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98080100169
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش کاشان:

شوراهای دانش‌آموزی فرصتی برای تمرینِ نقد منصفانه است

شوراهای دانش‌آموزی فرصتی برای تمرینِ نقد منصفانه است

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان دانش‌آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و شوراهای دانش‌آموزی فرصتی برای تمرین مسئولیت‌پذیری، همزیستی مسالمت‌آمیز، صبر، نقد منصفانه و مؤدبانه است.

به گزارش ایسنا، علی مولایی امروز (چهارشنبه) در آیین برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در دبیرستان دخترانه شهدای مخمل‌بافی کاشان، اظهار کرد: شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مدرسه است و بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدرسه، اعضای این شورا به عنوان نماینده دانش آموزان می‌توانند در جلسه‌های شورای معلمان و مدیران مدرسه شرکت کنند.

وی افزود: شوراهای دانش‌آموزی ظرفیت ویژه برای تقویت نشاط اجتماعی و پویایی دانش آموزان است که فعالیت اعضای آن در قالب ۱۸ انجمن طرح‌ریزی و تدوین شده تا برخی از مسئولیت‌ و برنامه‌های مدرسه با استفاده از رأی و مشارکت دانش آموزان اجرایی شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: شورای دانش‌آموزی، به منظور مشارکت دانش آموزان در کارهای آموزشی، پرورشی، ورزشی و فوق‌برنامه، ایجاد ارتباط صحیح و تعاملی بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنان، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری و مشارکت جویی دانش آموزان تشکیل می‌شود.

وی تأکید کرد: دانش آموزان برای ساختن فردا، باید از امروز شروع کنند. نقد منصفانه، ارائه راهکار، مطالبه گری صحیح و تعامل با یکدیگر برای رفع مشکلات را از همین دوران مدرسه تمرین کنند و این مهارت‌ها در شورای دانش‌آموزی هدفمند محقق می‌شود.

مولایی گفت: شورای دانش‌آموزی، منحصر به فعالیت در مدرسه نیست، بلکه تا مرحله شهرستان، استان و کشور عرصه‌ فعالیت‌ اجتماعی و همفکری گروهی برای برگزیدگان شوراهای دانش‌آموزی به عنوان نماینده دانش آموزان فراهم است.

کارشناس مسئول فعالیت‌های فوق‌برنامه مدیریت آموزش و پرورش کاشان نیز در این مراسم، اظهار کرد: از مجموع 60 هزار دانش‌آموز شاغل به تحصیل در مدرسه‌های کاشان، 45 هزار نفر در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت می‌کنند که نزدیک به سه هزار و 500 نفر به عنوان نماینده دانش آموزان برای عضویت در این شوراها  برگزیده خواهند شد.

محمدرضا معصومی اظهار کرد: در اجرای انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، از بین نامزدهای صاحب صلاحیت، با توجه به جمعیت مدرسه، 5 تا ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی شورای دانش‌آموزی و دو نفر نیز به عنوان علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ارزیابی فعالیت شوراهای دانش‌آموزی سال تحصیلی، دبیرستان پسرانه حضرت علی‌اصغر (ع) و دبیرستان دخترانه شاهد مس‌فروش به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم استان اصفهان شده و در همایش شوراهای برتر کشور شرکت کردند، همچنین دبیرستان پسرانه محتشمی و هنرستان دخترانه کتابچی در استان اصفهان شایسته تقدیر شدند.

به گزارش ایسنا، بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی همزمان با سراسر کشور امروز اول آبان ماه با حضور جمعی از مسئولان محلی در مدارس کاشان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha