• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98080100376
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقاء جایگاه کارورزان و کارآموزان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقاء جایگاه کارورزان و کارآموزان تاکید کرد و گفت: آموزش کارورزان و کارآموزان تحت تأثیر رفتار فردی اساتید قرار دارد و باید برای ارتقاء جایگاه کارورزان و کارآموزان در فرآیند درمان برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در نشست شورای عالی بازنگری برنامه پزشکی عمومی گفت: شعار این دوره مدیریت دانشگاه، ارتقا کیفیت آموزش پزشکی عمومی است و خوشحالم تلاش‌هایی که از سال‌های قبل شروع‌شده در این دوره باقوت دارد و دانشگاه نیز در این زمینه شمارا حمایت می‌کند.

وی تربیت پزشک عمومی حاذق را یکی از وظایف اصلی دانشکده پزشکی دانست و گفت: باید برای ارتقاء جایگاه کارورزان و کارآموزان در فرآیند درمان برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ارتقاء کیفیت دوره پزشکی عمومی را فرایند تدریجی توصیف کرد و گفت: فرایندها را تدریجی و قدم‌به‌قدم اصلاح کنید به‌یک‌باره نمی‌توان تغییر اثربخشی ایجاد کرد.

دکتر کریمی با اشاره به تأثیر عملکرد اعضای هیئت‌ علمی در آموزش فراگیران گفت: آموزش کارورزان و کارآموزان تحت تأثیر رفتار فردی اساتید قرار دارد.

وی بابیان اینکه اعضای هیئت‌ علمی تحت‌فشار کاری بسیاری قرار دارند، افزود: اعضای هیئت‌ علمی با مسائل متعددی مواجه‌اند که ممکن است باعث دلسردی آنان شود ولی نباید ناامید شوند و بایستی با امید به آینده، تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهمیت جایگاه معاونت آموزشی در بیمارستان‌ها گفت: بارها تأکید کرده‌ام نقش معاون آموزشی در بیمارستان باید پررنگ‌تر شود و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه مسئولان دانشگاه و بیمارستان به اهمیت این جایگاه توجه کنند در این صورت است که معاونان آموزشی بیمارستان‌ها  نیز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کنند. البته آنان نیز باید مسئولیت‌پذیر و پاسخ‌گو باشند.

کریمی بر پیگیری مصوبات شورای عالی بازنگری پزشکی عمومی تأکید کرد و گفت: در جلسات بعدی گزارش اقدامات انجام‌شده را ارائه دهید تا با کمک اعضای شورا مسائل را حل کنید. امیدوارم باانرژی و انگیزه بیشتر برنامه‌های این حوزه را پیگیری کنید.

در ادامه این نشست دکتر علیرضا سیما مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی، در گزارشی اقدامات انجام‌شده در زمینه بازنگری برنامه پزشکی عمومی را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین اقداماتی که در چند ماه گذشته انجام‌شده، بهبود کیفیت آموزش کارآموزان و کارورزان در بیمارستان‌هاست که با حمایت معاونان آموزشی بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

دکتر سیما با تأکید برافزایش نقش کارورزان در فرایند درمانی افزود: با حمایت ریاست، معاونان آموزشی و درمان دانشگاه، لیست حداقل دستورات پزشکی رایج کارورزان استخراج‌شده تا بتوانند نقش بیشتری در تصمیم‌گیری درمان بیماران داشته باشند.

وی با اشاره به فرآیند مجازی‌سازی که با مشارکت اعضای هیئت‌ علمی صورت گرفته افزود: درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت بیمارستان‌ها هستیم تا اعضای هیئت‌ علمی برای مجازی‌ سازی فرآیندهای خود بتوانند راحت‌تر اقدام کنند.

مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی، از به‌کارگیری سامانه سیپاد برای ارزیابی رفتار حرفه‌ای خبر داد و گفت: در آینده نزدیک امکان استفاده از این سامانه برای ارزیابی اعضای هیئت‌ علمی و فراگیران فراهم می‌شود.

سپس دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی، آموزش پزشکی عمومی را از مهم‌ترین اولویت‌های دانشکده پزشکی دانست و گفت: دانشکده پزشکی وقت بسیاری را صرف ارتقا آموزش پزشکی عمومی می‌کند و از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیاری در این خصوص انجام‌شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی با اشاره به تحولات مثبتی که در بیمارستان‌های ضیائیان و بهرامی صورت گرفته افزود: پیشرفت‌های خوبی در این دو بیمارستان صورت گرفته  امیدواریم در بیمارستان بهارلو نیز شاهد  توسعه آموزشی باشیم.

دکتنفیسی با اشاره به اقدامات مهم دوره کارورزی گفت: برای ارتقا این دوره کانال مجازی را تشکیل دادیم که کارورزان بتوانند مسائل و پیشنهادهای خود را مطرح کنند و این نظرات به اصلاح فرایندها کمک بسیاری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.