• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 98080100422
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تاکید سران قوا بر اجرای FATF/شروط انتقال آب خزر/تاکید روحانی بر کارآمدی دولت و...

تاکید سران قوا بر اجرای FATF/شروط انتقال آب خزر/تاکید روحانی بر کارآمدی دولت و...

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یکم آبان ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: این دولت کارآمد و قوی است و دولتی است که وقتی وارد نیویورک می‌شود، محور همه مذاکرات قرار می‌گیرد و همه برای دیدار با رئیس جمهور از همدیگر سبقت می‌جویند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، علی ربیعی سخنگوی دولت، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر کار  با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

بدون تردید نیروهای مسلح به هرگونه تعدی پاسخ خواهند داد

امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر این‌که اگر ایران حرکتی اشتباهی انجام دهد، ضربه‌ای به او می‌زنیم که تاکنون نخورده باشد، گفت: این اظهارات بلوفی برای خروج از سرافکندگی است که برای آمریکایی‌ها در این دوره ایجاد شده است. بدون تردید نیروهای مسلح ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و برای دفاع از مرزها و مردم عزیز برای مقابله با هرگونه تعدی و زیاده‌خواهی با قدرت تمام آماده است و به هرگونه تعدی پاسخی قاطعی خواهد داد.

نپیوستن به لوایح FATF اشراف اطلاعاتی بیگانگان را بیشتر می‌کند

علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره‌ آخرین اخبار در مورد پذیرفتن سی‌اف‌تی و پالرمو اظهار کرد: سی‌اف‌تی و پالرمو برای ما بسیار مهم است. امروز صبح قبل از جلسه هیات دولت جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شد. تحلیل ما این است که اگر ما به لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف برویم تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود؛ یعنی بر خلاف تصور آنهایی که معتقدند اگر به FATF بپیوندیم تسلط اطلاعاتی بر ما بیشتر می‌شود. وی افزود: : سران قوا، بر اجرای لوایح FATF تاکید دارند.

احتمال برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به استمرار مذاکره ایران با اروپا در خصوص لزوم اجرای تعهدات برجامی از سوی آنها اظهار کرد: تا الان احتمال برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

واکنش رحمانی به ادعای «فشل بودن صنعت خودروسازی»و افزایش قیمت لبنیات

رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت به سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی درباره فشل بودن صنعت خودروسازی واکنش نشان داد. وی در پاسخ به این پرسش که موضع وزارت صنعت معدن و تجارت درباره افزایش قیمت لبنیات چیست، اظهار کرد: ما قیمت یکصد قلم کالای ضروری که گروه لبنیات هم جزو آن است را هر روز رصد می‌کنیم، البته این افزایش قیمت دلایلی هم دارد مانند افزایش قیمت شیر خام یا اینکه اخیراً کاهش قیمت سبوس هم وجود داشته که دوستان سازمان حمایت هم وارد شده اند و موضوع را پیگیری می‌کنند.

با رعایت شش شرط انتقال آب خزر بلامانع است

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره‌ انتقادات به طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی گفت: از نظر ما انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران با رعایت شش شرط اعلام شده بلامانع است.

تکذیب وجود بخشنامه برای تفکیک کارمندان زن و مرد در ادارات

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره بخشنامه  عدم استفاده از منشی زن برای مدیران مرد و تکفیک مردان و زنان در محیط اداری، گفت: چنین بخشنامه ای وجود ندارد و من آن را امضا نکرده ام.

باید جلوی روند گذشته در ساخت مسکن گرفته شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که طرح مسکن ملی تاکنون چگونه پیش رفته است، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که شده است در زمینه نیازسنجی این کار در مدار اجرا قرار گرفته است و حدود ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در شرایط مختلف آماده سازی قرار دارد.

تنها راه حل مشکلات کارگران بازگشت کارخانه‌ها به دولت نیست

محمد شریعتمداری وزیر کار گفت: کارخانه‌هایی مثل هپکو و آذرآب اشکال ساختاری داشته‌اند که این موضوع مربوط به چگونگی خصوصی سازی آنهاست که در دولت قبل رخ داده اما در هر حال راه‌حلش تنها بازگشت کارخانه‌ها به دولت نیست.

همچنین در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، روند توسعه مترو تهران و برنامه‌های آتی در این زمینه مورد طرح و ارزیابی قرار گرفت. امکان راه اندازی کامل خطوط شش و هفت مترو تهران نیز به طول ۵۹ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۹  وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha