• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98080100564
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی یکم آبان بخوانید؛

تایید تشدید مجازات اسیدپاشی/اعلام جزییاتی درباره"زم"در آینده نزدیک/شرط مجلس برای وزیر نیرو ...

تایید تشدید مجازات اسیدپاشی/اعلام جزییاتی درباره"زم"در آینده نزدیک/شرط مجلس برای وزیر نیرو ...

پخش جزئیاتی از مسائل مربوط به "روح‌الله زم" در آینده ای نزدیک/ توصیه به زوار اربعین به بازگشت از مرز خسروی/پنجمین دادگاه شبنم نعمت زاده/ بازگشایی دفتر آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در ایران با حضور سفیر اسلام آباد در تهران/ ابلاغ "دستورالعمل ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی"/تایید طرح تشدید مجازات اسید پاشی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، یکم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی آقای «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه دوم آبان ماه برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر می کند.

 در همین ارتباط رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران باید از فرصت برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد برای بیان دیدگاه‌های منطقی خود در مبارزه با تروریسم و یک جانبه‌گرایی آمریکا استفاده کند.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری مبنی بر  نظر موافق مقام معظم رهبری در خصوص لوایح پالرمو و CFT را رد و تاکید کرد: فارغ از فشار و با در نظر گرفتن منافع ملی لوایح را بررسی خواهد کرد.

طبق اعلام عباسعلی کدخدایی هم طرح تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن که در دستور کار امروز شورای نگهبان قرار گرفته بود، پس از بحث و بررسی عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی به مجلس اعلام گردید.

همچنین روابط عمومی وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص اخبار منتشره در مورد نحوه انتخاب مسئولان دفاتر مدیران، توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه هم از پخش جزئیاتی از مسائل مربوط به "روح‌الله زم" در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: سازمان اطلاعات سپاه اجازه نخواهد داد عملیات بزرگ دستگیری سرشبکه کانال معاند آمدنیوز با تلاش های شوم و مذبوحانه عده ای ، فرصتی برای اختلاف در اقشار جامعه ایجاد کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در توضیح آخرین وضعیت مرز خسروی برای بازگشت زوار کربلا به کشورمان گفت: «مشکلی برای ورود زائران اربعین از مرز خسروی به کشورمان وجود ندارد و توصیه می‌کنم که زائران اربعین برای بازگشت به کشور از مرز خسروی استفاده کنند.

حسین ذوالفقاری هم در جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: مردم و دولت عراق میزبان اصلی زائران هستند و آنان بهترین تلاش ها را برای خدمات رسانی انجام دادند. همچنین از مسیرها به خوبی حفاظت کردند و هیچگونه مشکل امنیتی چه در داخل مرزها و چه در مرزهای عراق نداشتیم که اتفاق خوبی است.

همچنین آیت‌الله احمد جنتی در جلسه شورای نگهبان با بیان اینکه همزمان با راهپیمایی اربعین، دشمن تلاش کرد به بهانه برخی اعتراضات در عراق، فتنه‌ای ایجاد کند تا این پدیده را تحت تأثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: حضور میلیون‌ها عاشق امام حسین علیه‌السلام از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین فتنه عراق را به حاشیه برد.

علی لاریجانی در دیدار مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه استفاده از یارانه می‌تواند راهی برای تامین اعتبارات بیمه سلامت باشد، گفت: از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهم برای چگونگی تأمین اعتبارات این سازمان در سال آینده راهکاری پیدا کند؛ مثلاً شاید استفاده از بخش یارانه‌ها بتواند این خلاء را جبران کند.

همچنین نماینده نوشهر گفت که وزیر نیرو در جلسه با متقاضیان استیضاحش به صورت تلویحی در مورد موضوع انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی اعلام نظر کرد.احمدی لاشکی در توضیح این جلسه افزود: وزیر نیرو با انتقال آب خزر مخالفت کند استیضاح نمی‌شود.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان خوزستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا آخر آبان ضوابط تهیه لیست انتخاباتی را اعلام کنیم تاکید کرد:در انتخابات مجلس دهم راهبرد جریان اصلاحات راهبردی ائتلافی بود و این راهبرد به گفتمان اصلاحات هم ضربه هایی زد به همین دلیل در انتخابات مجلس یازدهم باید با لیست اصلاح‌طلبانه به میدان بیاییم.

محمدجواد ظریف پس از ورود به باکو در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه بین‌المللی پایتخت جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در حال حاضر چندجانبه‌گرایی از سوی آمریکا بشدت در معرض خطر است، تصریح کرد: امروز و قبل از اجلاس سران و نخست‌وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، جلسه وزرای خارجه این کشورها در باکو برگزار می‌شود.

 وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی‌اش در اجلاس جنبش عدم تعهد[اجلاس نم] که در سطح وزرای امور خارجه در باکو برگزار شد، گفت: هدف طرح صلح هرمز  ترویج گفت‌وگو، احترام متقابل و برابری، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و مصونیت مرزهای بین المللی، حل و فصل مسالمت آمیز کلیه اختلافات، رد تهدید به استفاده از زور یا کاربرد زور، عدم تجاوز و عدم مداخله در امور داخلی یا خارجی یکدیگر و در نهایت تضمین امنیت انرژی و جریان آزاد منابع می باشد.

صبح امروز مراسم بازگشایی دفتر آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در سفارت این کشور همسایه در تهران با حضور "رفعت مسعود "سفیر اسلام آباد در تهران و همچنین رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه برگزار شد.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود با اشاره به تصمیم پارلمان انگلیس برای تمدید زمان خروج از اتحادیه اروپا تا پایان 2020 گفت: خروج انگلیس از اتحادیه برای هر دو طرف انگلیس و اتحادیه آثار دراز مدت اقتصادی و سیاسی خواهد داشت و به همین دلیل فرآیند خروج این مقدار با معضل و پیچیدگی همراه شده است.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه اینکه سامانه ثبت دارایی مسئولان بر روی شبکه ملی قرار گرفته است، گفت: مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور لازم است بعد از دریافت حساب کاربری "ثنا" از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان آبان ماه دارایی‎ها و اموال را در سامانه اظهار کنند.

از سوی رئیس قوه قضاییه نیز دستورالعمل "ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی" به روسای کل دادگستری استان‌ها و همچنین آیین نامه " سجل قضایی"  ابلاغ شد.

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت معدن و تجارت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این جلسه قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه تذکر داد که به گونه‌ای حجاب خود را رعایت کنید هم شما بتوانید صحبت کنید و هم ما بتوانیم صدای شما را بشنویم و متوجه صحبت‌هایتان شویم. قاضی در پایان جلسه امروز گفت: به دلیل طولانی شدن دفاعیات متهمان یک جلسه دیگر احتمالا دوشنبه به صورت علنی برگزار می شود.

قاضی مسعودی مقام پس از پایان این جلسه درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت زاده گفت: از من که درخواست نداشتند اما به مراجع دیگر نامه نگاری کردند و به ما منعکس شده و اعطای مهلت خواستند اما مهلت داده نمی‌شود.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha