• جمعه / ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98080301292
  • خبرنگار : 50214

معاون دادگستری یزد تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها

استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها

ایسنا/یزد معاون رئیس کل دادگستری یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با استفاده صحیح و بهینه از ظرفیت شوراها در ایجاد صلح و سازش، قبل از ورود پرونده‌ها به محاکم می‌توان کاهش ورودی پرونده‌ها و جلب رضایتمندی اصحاب دعوی از دستگاه قضایی را رقم زد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا حداد» در حاشیه بازدید هیئت بازرسی استان از شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان بیان کرد: با ابلاغ بخشنامه ارسالی از سوی رئیس قوه قضائیه، پیرامون ارجاع پرونده‌های محاکم کیفری و حقوقی قابل گذشت به شوراهای حل اختلاف جهت ایجاد صلح و سازش، فعالیت شوراها بیشتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال جاری مانده پرونده‌های موجود در شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان  از یک هزار و 249 فقره به یک هزار و 58 مورد رسیده و از 2 هزار و 81 فقره پرونده‌های وارده، 2 هزار و 227 فقره آن مختومه شده است و هم‌چنین درصد ابلاغ الکترونیک در نیمه نخست امسال به 83 درصد رسیده است که جای قدردانی از زحمات کارکنان شورا را دارد.

این مقام قضائی ابراز کرد: اخذ نشدن هزینه دادرسی، فقدان تشریفات خشک دادرسی و سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده ها برای جلوگیری از اطاله دادرسی از مزایای حل و فصل پرونده‌ها در شورای حل اختلاف است.

حداد با اشاره به این که ایجاد صلح و سازش در پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف یکی از برنامه‌ها و اهداف این شوراهاست، افزود: امروز شوراهای حل اختلاف در کنار دیگر مراجع قضایی منشاء خدمات زیادی در احیاء هدف اصلی خود که اصلاح ذات البین است تلاش کنند.

وی در خصوص پرونده‌های با موضوع تصادفات جرحی در شهرستان اردکان نیز خاطرنشان کرد: چنانچه پرونده‌هایی با این موضوع که شرایط اولیه آن ها فراهم شده باشد به شوراهای حل اختلاف ارسال شود، شاهد کاهش موجودی پرونده ها به دادسراها و محاکم وبالتبع کاهش اطاله دادرسی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha