• جمعه / ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98080301421
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲و۳ آبان بخوانید؛

روحانی در باکو/تاکید امام جمعه تهران بر وحدت ملی/دفاع موگرینی از برجام و...

روحانی در باکو/تاکید امام جمعه تهران بر وحدت ملی/دفاع موگرینی از برجام و...

برگزاری هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد/ تاکید رییس مجلس بر معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده/ واکنش سفیر انگلیس به سخنان یک نماینده مجلس/ دفاع موگرینی از برجام در روز سازمان ملل و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزهای پنج شنبه و جمعه، دوم و سوم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشور در شرایط سرنوشت‌سازی قرار دارد، تاکید کرد: در نبرد اقتصادی هستیم که نیاز به سازندگی و توسعه اقتصادی کشوری ضروری است. سردار سلامی همچنین با تاکید بر اینکه دشمنان برای مقابله با مردم ایران علائم بالینی حیاتی ندارند، گفت: هم در مقابل دشمن و هم در مقابل مشکلات مردم تا آخر ایستاده ایم و مردم را تنها نمی گذاریم همانطور که مردم ما را تنها نگذاشته اند و تکیه گاه ما برای نبرد با دشمن آنها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران خطاب به دولت گفت که هنر شما خلق اجماع است و بنده با تجاربی که دارم می‌گویم این اجماع را اگر با نگاه خیرخواهی باشد می‌توان خلق کرد. باید مدیران و مسئولان کشور را برای یک تحول بزرگ آماده ساخت. دوران روزمرگی و ندانم کاری و فرصت سوزی به پایان رسیده است نیازمند وحدت ملی برای تحول هستیم. اگر می‌خواهیم در مسیر پاسخ به نیازهای اساسی مردم قدم برداریم باید در این زمینه‌ها کاری کنیم.

مراسم افتتاحیه هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد  با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

رئیس‌جمهور کشورمان در این اجلاس با تاکید بر اینکه جنبش عدم تعهد به پشتوانه‌ جمعیت فراوان و قلمرو وسیع و با توجه به آراء خود در مجامع بین‌المللی، می‌تواند قطب جدیدی از قدرت را در جهان چندقطبی آینده پایه‌گذاری کند، اظهارداشت: نیل به این هدف، نیازمند درک واقعیتهای جدید منطقه‌ای و بین‌المللی و به‌کارگیری ابزارها و امکاناتِ نوینِ جهانِ امروز است. وی افزود: استفاده گستاخانه آمریکا از ابزارهای اقتصادی ظالمانه علیه ملت‌های مستقل، تروریسم اقتصادی است.

در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در باکو

روحانی در دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا : مقاومت ملت‌های ایران و ونزوئلا و به شکست کشاندن توطئه‌های آمریکا تحسین برانگیز است

روحانی در دیدار رئیس جمهوری آذربایجان: ایران آماده ساخت نیروگاه در جمهوری آذربایجان است

روحانی در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان: ایران و پاکستان برای توسعه همه جانبه روابط مصمم هستند

ظریف در نشست کمیته فلسطین وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد: ترامپ در رفتار توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی، شریک جرم است

ظریف در دیدار با مولود چاووش اوغلو: بررسی تحولات سوریه در دیدار ظریف و چاووش اوغلو

***

دفتر معاون اول رییس جمهور درخصوص سخنان اخیر اسحاق جهانگیری در باب لوایح مرتبط با FATF اطلاعیه ای منتشر کرد. در این اطلاعیه با اشاره به آن‌چه «برداشت‌های متفاوت و موضع‌گیری سیاسی و غیراخلاقی برخی افراد و رسانه‌ها از سخنان دکتر جهانگیری در نشست با جمعی از علما و روحانیون» خوانده،  آمده است: برخی تلاش دارند تا هدف اصلی این سخنان مبنی بر ضرورت شفافیت در تصمیم گیری ها و اهمیت تسریع در تصویب لوایح مرتبط با FATF را به حاشیه ببرند.

درهمین رابطه علیرضا رحیمی، عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس در بالاترین سطح ممکن منافع کشور را در تصویب لوایح پالرمو و CFT رعایت کردند، گفت: با مماشات و بی‌تصمیمی مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای بیشتری در اختیار مخالفان دولت برای کارشکنی علیه لوایح FATF قرار ‌گرفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت اقشاری همچون کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمدهای نفتی شده و بودجه کشور براساس درآمدهای مالیاتی تدوین شود.

محمدرضا عارف هم  در واکنش به نامه جمعی از هواداران تیم فوتبال استقلال به او و فراکسیون امید برای حل مشکلات این باشگاه در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد که این موضوع مورد توجه جدی فراکسیون امید است و فراکسیون برای حل مشکلات باشگاه استقلال با مسوولان مربوطه صحبت خواهد کرد.

همچنین جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس در حساب توئیتری خود ادعایی را درباره رابطان آمدنیوز و انتساب به یکی از مسئولان مطرح کرده و نوشت: " دو نفر از خبرنگاران و ادمین‌های تلگرامی آمد نیوز و رسانه‌های زنجیره‌ای که در سال ۹۵ و ۹۶ دستگیر شدند، ‌اعتراف کردند با یکی از وزرای وقت ارتباط مستقیم داشته و از آقای واعظی وزیر ارتباطات وقت کمک مالی دریافت می‌کرده‌اند". این در حالی است که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبر آنلاین از قوه قضائیه در خواست کرده است تا با ادعای این نماینده مجلس برخورد کند.

حسام‌الدین آشنا هم در توییتی با طرح سوال نوشت: ۱. نامردنیوزها چرا و چگونه متولد می‌شوند؟ ۲.چگونه و به چه اخباری دسترسی پیدا می‌کنند و چگونه دروغ می‌سازند؟ ۳. چرا افراد حقیقی و حقوقی دانسته آنها را بازی می‌دهند یا ندانسته از آنها بازی می‌خوردند؟ ۴.هزینه این بازی‌های خطرناک برای ملت چقدر است؟ ۵. چه باید کرد تا این بازی ها تمام شود؟

مذاکره حزب رفاه ملت با برخی چهره‌های اصلاح طلب برای ائتلاف در انتخابات آینده

تشریح روند انتخاب دبیرکل احزاب برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰

تعویق انتخاب نماینده احزاب ملی برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰

نامه‌ احزاب اصلاح‌طلب به وزیر کشور

مهدی مطهرنیا، کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که کنفرانس ضد ایرانی منامه نتوانست به همه اهداف خود دست یابد، گفت: کنفرانس منامه برای مطرح کردن ایران به عنوان تهدید در افکار عمومی منطقه بود.

در همین رابطه جلیل رحیمی جهان‌آبادی، رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری اجلاس منامه نتیجه‌ای را برای برقراری امنیت در منطقه به دنبال نخواهد داشت، اظهار کرد که این اجلاس علاج آمریکایی‌ها برای احیای حیثیت از دست رفته خود در خاورمیانه است.

سیدعباس عراقچی در دیدار با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه آمریکا و ناتوانی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از خروج آن کشور از برجام، تاکید کرد: مسیر دیپلماسی همچنان باز است اما این مسیر هر روز باریکتر و صعب العبورتر می شود و کشورهای باقی مانده در برجام اگر در اراده خود برای حفظ برجام جدی هستند باید بدانند که زمان کمی در اختیار دارند.

همچنین سفیر انگلیس در تهران در واکنش به سخنان یک نماینده مجلس (فلاحت پیشه) ‏ درباره موضع انگیس در برابر ایران گفت: این سخنان نشان می دهد درباره مواضع بریتانیا در مورد ایران و برجام که همیشه تاکید کرده ایم مستقل از عضویت ما در اتحادیه اروپا بدون تغییر خواهد ماند، سوء برداشت وجود دارد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم ضمن انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در قبال تحولات خاورمیانه و جنگ سوریه، شیوه دولت ترامپ را متفاوت خواند و گفت که دولت ترامپ، ایران را به عنوان بدترین بازیگر منطقه می‌داند و علیه آن دست به "اقدامات واقعی" زده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود به مناسبت روز سازمان ملل با تاکید بر اینکه «چند جانبه‌گرایی بهترین راه ممکن به منظور یافتن راه‌حل‌های مناسب برای بحران‌های کنونی در جهان است» تاکید کرد: ما به تلاش‌های خود برای محافظت از توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم.

موگرینی همچنین در دیدار با نخست‌وزیر چین بر لزوم ادامه همکاری در زمینه توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

*همچنین مهمترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته گذشته از "از اعلام حکم جعبه سیاه پرونده نفتی تا حکم شهرام جزایری" ر ا میتوانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha