• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98080401948
  • خبرنگار : 50163

بخشدار مرکزی ابهر:

کتابخانه‌های روستایی را دریابید

کتابخانه‌های روستایی را دریابید

ایسنا/زنجان بخشدار مرکزی ابهر گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین روستائیان باید توجه جدی برای حل مشکلات کتابخانه‌های روستایی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، محمد نجفی در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به نقش موثر کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه همه‌جانبه کشور، افزود: مشکل کتابخانه‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی باید با جدیت بررسی و مرتفع شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در مناطق روستایی، افزود: در همین راستا فضاهای بلااستفاده به‌ویژه حمام‌های قدیمی موجود در روستاها که می‌تواند تبدیل به کتاب‌خانه شود باید شناسایی شوند.

این مسئول با اشاره به این‌که در روستای قروه ابهر نیز که یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان است، باید فضای مناسب برای ساخت کتاب‌خانه و حل مشکل تنها کتابخانه این روستا در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اهالی این روستا چند زمین برای ساخت کتاب‌خانه هدیه کرده‌اند که با تبدیل به نحوه احسن کردن این زمین‌ها می‌توان بخشی از اعتبار مورد نیاز برای ساخت کتاب‌خانه را تامین کرد.

این مسئول با اشاره به راهکارهایی که می‌توان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان ابهر به کار گرفت، اظهار کرد: از مهم‌ترین این راهکارها می‌توان به پیش‌بینی فضای مطالعه در اتاق انتظار مطب‌ها، دیدار با کتاب‌فروشان قدیمی، بهره‌گیری از ظرفیت تلویزیون شهری برای تبلیغ و ترویج کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با حضور ناشران مختلف، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، افزایش مسابقات کتاب‌خوانی و شناسایی فضاهای مازاد روستایی برای تبدیل به کتاب‌خانه اشاره کرد.

بخشدار مرکزی ابهر با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی از دوران کودکی، گفت: کودکی مناسبت‌ترین دوره برای روی آوردن به کتاب است؛ چراکه کودکان در این دوره مستعد پذیرش عادات نیک و بد هستند و اگر والدین بتوانند بستر مناسب را برای رشد و تربیت صحیح کودکان فراهم کنند، بدون شک فردی سالم به جامعه تحویل خواهند داد.

این مسئول افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از سنین کودکی و در مهدکودک‌ها امری مهم و ضروری است.

در ادامه این جلسه، عضو شورای اسلامی شهر ابهر نیز به نیم درصد سهم کتابخانه‌ها در شهرداری اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۵۰ میلیون تومان به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی از بابت نیم درصد واریز شده است.

مصطفی محمودی با بیان این‌که در شش ماهه گذشته نیز ۷۵ میلیون تومان به حساب این نهاد از بابت نیم درصد واریز شده است، گفت: شهرداری ابهر تنها شهرداری است که هیچ‌گونه بدهی به کتابخانه‌های شهرستان ندارد.

وی با اشاره به ساخت کتابخانه در منطقه حسین‌آباد ابهر، یادآور شد: در حال حاضر این کتاب‌خانه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha