• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98080602692
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

امسال مدرسه تک‌نفره در چهارمحال و بختیاری نداریم

امسال مدرسه تک‌نفره در چهارمحال و بختیاری نداریم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تقلیل مدارس کمتر از ۱۰ دانش‌آموز استان به ۱۴۱ مدرسه، گفت: امسال مدرسه تک‌نفره در استان نداریم.

فرحناز قائدامینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پراکنده بودن جمعیت دانش‌آموزی در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این اداره‌کل بنا بر وظیفه و تعهدش به دنبال عدالت تحصیلی و دایر کردن آموزش برای دانش‌آموزان در سراسر استان است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۷۵ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز مشغول فعالیت بود که ساماندهی و تجمیع این مدارس به شیوه‌ای که به دانش‌آموزان آسیب نزند در دستور کار جلسات متعدد شورای آموزش و پرورش با حضور فرمانداران قرار گرفت که حاصل این تلاش، تقلیل مدارس کمتر از ۱۰ دانش‌آموز به ۱۴۱ مدرسه شد، ضمن اینکه امسال مدرسه تک‌نفره نداریم.

قائدامینی با یادآوری اهداف تجمیع این مدارس، تصریح کرد: دو هدف در این اقدام دنبال می‌شود یکی پاسخ به کمبود نیروی انسانی و دیگری فراهم کردن محیط مطلوب زندگی جمعی، چرا که دانش‌آموزان در کلاس‌های کم‌شمار از یادگیری آداب زندگی جمعی و مهارت‌های زندگی و نیز تعامل، همکاری، کارگروهی، دوست‌داشتن و ... باز می‌مانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص نقل و انتقالات نیروهای این اداره‌کل و با تأکید بر روشنگری و شفافیت عمل در این مقوله، بیان کرد: امسال علی‌رغم کمبود نیرو با درخواست انتقال ۴۷۱ نیرو به خارج استان موافقت شد و مجموع نقل و انتقالات نیروها به داخل و خارج استان به ۸۰۲ نفر رسید.

وی تصریح کرد: برای جبران نیروهای خارج شده از استان، تقاضایی مبنی بر افزایش سهمیه استان در ردیف استخدامی ماده ۲۸ به وزارتخانه ارسال شد و بر همین اساس، امسال ۱۸۸ نفر از طریق آزمون استخدامی، جذب آموزش و پرورش خواهند شد که احتمال می‌رود بر این تعداد افزود شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha