• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98080603090
  • خبرنگار : 50032

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان خبر داد

آغاز فاز مطالعاتی طرح پدافند شهری در همدان

آغاز فاز مطالعاتی طرح پدافند شهری در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: فاز مطالعاتی طرح پدافند شهری در همدان آغاز شده و تاکنون با اعتباری افزون بر 122 میلیون تومان پیشروی داشته است.

به گزارش ایسنا، حمید خاورزمینی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه تمام قفل‌های موجود در مجموعه پدافند غیرعامل است و اغلب در این مجموعه با عناصر زنده و انسانی روبرو هستیم، افزود: ورود فناوری‌ها به حوزه شهری، شهرها را وارد فضای جدید فناورانه کرده‌ است و برنامه‌های موجود شهری در حال حاضر در یک فضای فیزیکی بوده و باید نگاه توسعه‌ای وارد شهر شود و فناوری محور شدن را در دستور کار امنیت فضای شهرها قرار دهیم.

وی از تصویب سند راهبری پدافند شهری در استان همدان خبر داد و افزود: در این سند 70 درصد طرح مطالعاتی انجام و در مرحله بعد وارد مرحله طرح‌ریزی‌ شده و در نهایت مرحله اجرای آن به‌ تمامی کمیته‌های برنامه‌ریزی اعلام خواهد شد.

خاورزمینی تصریح کرد: تا کنون 122 میلیون تومان برای اطلاعات طرح پدافند شهری هزینه و تهدیدات شهری شناسایی شده است که در ادامه برای طرح‌ریزی به دانشگاه امام حسین(ع) به‌عنوان متولی آن ارجاع داده می‌شود.

وی درباره طرح جامع شهری و ورود مسائل پدافند غیرعامل در این حوزه بیان کرد: تا امروز 37 درصد مطالعات طرح جامع شهری در همدان انجام‌شده که اعتباری افزون 180 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان 8 تا 14 آبان را هفته پدافند غیرعامل اعلام کرد و گفت: در هفته پدافند غیرعامل 17 نوع رزمایش طراحی‌شده که از 6 تا 16 آبان توسط دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی اساس کار را مدیریت هوشمند در ادارات دانست و خاطرنشان کرد: مسئله سایبری و ارتباطات هزینه بسیار زیادی دارد اما دستگاه‌هایی که وظیفه هوشمندسازی را دارند، با سختی کمتر هوشمندسازی را اجرایی کرده و سایر ادارات که این آمار به آنان محول شده است، مورد رصد پایه‌ای قرار خواهند گرفت.

خاورزمینی از تشکیل سمن پدافند غیرعامل در استان خبر داد و گفت: این سمن با هدف جوان‌گرایی و ترویج فرهنگ پیشگیری در جامعه تشکیل‌شده است و بیشتر در حوزه آموزش فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان با بیان اینکه تمام طرح‌های اجرایی در همدان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند در غیر این صورت اعتباری برای اجرای طرح‌ها ارائه نمی‌شود، تصریح کرد: امن سازی زیرساخت‌های حساس و حیاتی استان در برابر انواع تهدیدات چه طبیعی و چه انسانی و رفع آسیب‌ها نیازمند تأمین بستر مناسب و حفاظت از مردم در شرایط بحرانی مهمترین هدف پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha