• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آسیا،خاورمیانه
  • کد خبر: 98080603264
  • خبرنگار : 71592

واکنش دفتر حریری به اخباری از دریافت پول توسط شبکه‌های لبنانی برای پوشش‌دهی اعتراضات

دفتر نخست وزیر لبنان امروز (دوشنبه) آنچه را که روزنامه "الاخبار" درباره اعتراف رؤسای شبکه‌های تلویزیونی این کشور مبنی بر دریافت پول از عربستان و امارات برای پوشش‌دهی تظاهرات مردمی منتشر کرده بود، تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، دفتر سعد حریری، نخست وزیر لبنان اعلام کرد، آنچه روزنامه الاخبار امروز منتشر کرده و مدعی شده که بیار الضاهر، رئیس هیئت مدیره شبکه "LBCI" لبنان در مقابل حریری اذعان کرده، پول‌هایی را از عربستان و امارات به همراه دو همکار خود تحسین الخیاط از شبکه "الجدید" و میشل المر از شبکه MTV برای تامین بودجه جهت پوشش‌دهی تظاهرات مردمی دریافت کرده، ساختگی بوده و کاملا بی‌پایه و اساس است.

روزنامه "الاخبار" لبنان در شماره‌ امروز خود یادداشتی تحت عنوان "ربودن خیزش" منتشر کرد که در آن نوشته بود، الضاهر در برابر حریری اعتراف کرده که به همراه الخیاط و المر بودجه‌ای را از عربستان و امارات برای پوشش‌دهی اعتراضات و تظاهرات مردمی دریافت کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: عربستان و امارات همچنین سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات اللبنانیه" را تأمین مالی کرده‌اند و قطری‌ها نیز به درخواست ترکیه، برای گسترش نفوذ روزافزون خود روی طرابلس و عکار واقع در شمال لبنان تمرکز دارند.

این اظهارات در حالی منتشر می‌شود که ۱۲ روز از آغاز موج اعتراضات گسترده مردمی در سراسر لبنان می‌گذرد و مردم به سیاست‌های ریاضتی دولت و نابسامانی‌های معیشتی اعتراض دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.