• سه‌شنبه / ۷ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98080703324
  • خبرنگار : 71457

تظاهرات در بغداد به رغم منع آمد و شد/کربلا امن است/پلیس کربلا: اعتراضات دوشنبه کشته‌ای نداشت

تظاهرات در بغداد به رغم منع آمد و شد/کربلا امن است/پلیس کربلا: اعتراضات دوشنبه کشته‌ای نداشت

مردم بغداد شب سه‌شنبه علی رغم منع آمد و شد اعلام شده توسط مسئولان تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، علی‌رغم مقررات منع آمد و شدی که توسط مسئولان اعلام شده است، اما مردم بغداد به خیابان‌ها آمدند.

به گفته منابع، در این راهپیمایی‌ها صدای سرودهای ملی نیز شنیده می‌شد و برخی‌ها با خودرو و برخی با پای پیاده در آن شرکت کرده بودند.

از سوی دیگر و به رغم اعلام برخی منابع مبنی بر کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان در تظاهرات روز دوشنبه در استان کربلا، فرمانده پلیس این استان اعلام کرد تظاهرات کربلا هیچ کشته‌ای نداشته است و آنچه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند صحت ندارد.

همچنین فرماندهی عملیات فرات میانه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: به رغم برخی ادعاها و شایعات رسانه‌ای اوضاع در استان کربلا آرام و امن است و در این استان ثبات برقرار است.

وی همچنین در این کنفرانس که با حضور فرمانده پلیس کربلا برگزار شد گفت که آمدو شد در استان کربلا برداشته شده است و هیچ کشته‌ای در این استان وجود ندارد.

در همین حال، دستگاه‌های امنیتی در کربلاء کنفرانس خبری برگزار کردند. استاندار کربلاء در این کنفرانس خبری اعلام کرد: ما بر حفاظت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز تاکید داریم، اما افراد نفوذی وجود دارند. منع آمد و شد جزئی به خاطر درخواست تظاهرکنندگان تصویب شد.

در همین راستا، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای امنیت ملی این کشور طی جلسه‌ای اضطراری خود عملکرد نیروهای امنیتی و وظایف آنها برای حفاظت از تظاهرکنندگان و نهادها و دارایی‌ها را مورد بررسی قرار داد.

همزمان، رهبر جریان صدر عراق از نخست وزیر این کشور خواست تا به انتخابات پارلمانی زودهنگام با نظارت سازمان ملل فرابخواند که در آن، احزاب کنونی شرکت نداشته باشند.

سندیکای معلمان عراقی نیز از اعتصاب سراسری در مدارس عراق به مدت چهار روز از روز دوشنبه خبر داد.

پیشتر فرماندهی عملیات بغداد دوشنبه شب از منع آمد و شد از ساعت ۱۲ شب تا شش صبح تا اطلاع ثانونی خبر داد. مناطق مختلف عراق شاهد تظاهرات‌هایی با هدف درخواست برای مبارزه با فساد و بهبود خدمات در کشور است.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی گفت که سه خمپاره در اطراف اردوگاه التاجی سقوط کرد که در این اردوگاه نیروهای آمریکایی حضور دارند. هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha