• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98080803711
  • خبرنگار : 71415

تصویب طرح برگزاری انتخابات زودهنگام در پارلمان انگلیس

تصویب طرح برگزاری انتخابات زودهنگام در پارلمان انگلیس

قانونگذاران پارلمان انگلیس پس از آنکه رهبر حزب کارگر این کشور اعلام کرد، حزبش با برگزاری انتخابات زودهنگام موافق است در یک رای‌گیری طرح بوریس جانسون برای برگزار شدن این انتخابات زودهنگام در تاریخ ۱۲ دسامبر را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که نمایندگان مجلس عوام پارلمان انگلیس در این رای‌گیری طرح برگزاری انتخابات زودهنگام بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تاریخ ۱۲ دسامبر را با ۴۳۸ رای موافق تصویب کردند.

ساعاتی پس از آنکه اتحادیه اروپا رسما با به تعویق انداختن تاریخ مجدد برگزیت و موکول کردن آن به پایان ماه ژانویه موافقت کرد قانونگذاران پارلمان انگلیس نیز به برگزاری سومین انتخابات پارلمانی این کشور در مدت چهار سال رای مثبت دادند. این می‌تواند برای بوریس جانسون که رهبری یک دولت محافظه‌کار اقلیت را در دست دارد یک قمار باشد، اما او بعد از اینکه قانونگذاران کشورش شرایط مربوط به توافق برگزیت حاصل شده توسط او با اتحادیه اروپا را رد کردند، انتخاب دیگری نداشت.

در حال حاضر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که محافظه‌کاران تحت رهبری جانسون از حزب مخالف کارگر جلوتر هستند و او امیدوار است که در انتخابات بتواند اکثریت را در مجلس عوام انگلیس به دست بیاورد تا بتواند برنامه‌اش را برای بریگزیت به پیش ببرد.

با این حال ناتوانی او در عمل به وعده‌اش برای ترک اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر می‌تواند تبعاتی را برای او داشته باشد. نتیجه این انتخابات می‌تواند تبعاتی چشمگیر برای فرآیند بریگزیت که با برگزاری همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ آغاز شد داشته باشد.

هر چند که حزب کارگر به عنوان حزب مخالف اصلی از تعهد خود به آنچه که "رای جدید مردم" خواند سخن گفت، اما دو حزب مخالف کوچکتر دیگر انگلیس خواستار آن هستند که بریگزیت را خنثی کرده تا این کشور در اتحادیه اروپا باقی بماند.

بسیاری از قانونگذاران حزب کارگر در عین حال از بابت دورنمای برگزاری انتخابات زودهنگام نگران هستند، چرا که احتمال شکست آنها در این انتخابات بالا است.

دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پیش از آن با به عقب انداختن تاریخ بریگزیت به میزان سه ماه و موکول کردنش به پایان ماه ژانویه موافقت کرده بودند اما در عین حال این گزینه را نیز برای انگلیس گذاشتند که در صورت تصویب توافق بریگزیت می‌تواند زود خارج شود.

لایحه مربوط به برگزاری انتخابات زودهنگام به مجلس اعیان پارلمان انگلیس ارجاع شده و قرار است امروز چهارشنبه در این مجلس مورد بحث قرار گیرد اما انتظار می‌رود که نمایندگان این مجلس از این طرح حمایت کنند و پس از آن پارلمان چند روز دیگر منحل خواهد شد.

نمایندگان مجلس عوام پارلمان انگلیس پیشتر روز دوشنبه برای سومین بار درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات پیش از موعد را رد کرده بودند اما او در چهارمین تلاش خود توانست رای مثبت این نمایندگان برای این طرح را به دست بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha