• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98080803735
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تالوکار اصفهانی تیم ملی:

تا زمانی که مدیریت خوب باشد، روزهای خوب ووشو تداوم دارد

 تا زمانی که مدیریت خوب باشد، روزهای خوب ووشو تداوم دارد

ایسنا/اصفهان تالوکار اصفهانی تیم ملی گفت: چین در جهان حرف اول را می‌زند، شهر اصفهان نیز در کشور این شرایط را دارد. فکر می‌کنم اگر در اصفهان دو سالن اختصاصی داشته باشیم، قهرمانان زمان بیشتری را می‌توانند، تمرین کنند.

زهرا کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شانگهای اظهار کرد: نسبت به بازی‌های جهانی روسیه تعداد رقیبان بیشتر بود و همچنین برخی کشورها با دو ووشوکار در سبک‌های مختلف شرکت کرده بودند و این موضوع رقابت را سخت کرده بود.

وی ادامه داد: در فرم "جینگ شو" رتبه چهارم و در فرم "چیانگ شو" پنجم شدم. در هر دو فرم اجرای خوبی داشتم و کادرفنی نیز رضایت داشتند. در فرم "چانگ چوان" به دلیل رقابت سخت و تعداد زیاد رقیبان، انتظار مدال نبود و فقط به اجرای خوب در این فرم فکر می‌کردم. ۴۵ ووشوکار در این فرم بودند که با امتیاز ۹.۶۴۳ توانستم به مقام سوم دست پیدا کنم.

کیانی در پاسخ به این سؤال که چرا ایران نفرات بیشتری را برای حضور در مسابقات جهانی و رقابت در این سبک‌ها اعزام نکرد? افزود: در مجموع ۱۰ بازیکن می‌توان به مسابقات جهانی اعزام کرد و ایران در سبک‌های مختلفی ووشوکار اعزام کرد؛ اما کشورهای دیگر ووشوکاران هم سبک را آورده بودند.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شانگهای با اشاره به عملکرد خوب کاروان ایران در این مسابقات خاطرنشان کرد: تدابیر رئیس فدراسیون یکی از دلایل این موضوع بوده است. همچنین برگزاری اردوهای منظم در این شرایط اقتصادی و انتخاب مربیان فوق‌العاده خوب ایرانی کمک زیادی به ما کرد.

وی در ارتباط با مربیان چینی و مقایسه آن‌ها با مربیان ایرانی ادامه داد: فکر می‌کنم مربیان چینی که به ایران می‌آیند، تمام بار فنی خود را به ورزشکاران منتقل نمی‌کنند. از طرف دیگر مربیان ایرانی چندین سال در کنار مربیان چینی کار کرده‌اند و اکنون می‌توانند تجربه کافی را در اختیار ما بگذارند و حتی بیشتر از آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند. به نظر من برگزاری اردو در کشور چین کمک بیشتری نسبت به مربیان چینی می‌کند.

کیانی در رابطه با ادامه‌دار بودن روند خوب ووشو کشور افزود: تا زمانی که مدیریت خوب وجود داشته باشد، این روزهای خوب را داریم. رسیدگی‌های لازم نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و اگر این موضوع تداوم داشته باشد، قطعاً ووشو ایران پیشرفت بیشتری نیز خواهد کرد.

تالوکار ایران ادامه داد: فیلم گرفتن دیگر کشورها از اجرای ما در مسابقات نشان از پیشرفت ایران در تالو می‌دهد و خود ما نیز تفاوت‌های فنی را نسبت به گذشته حس می‌کردیم.

وی با اشاره به پیام‌های تبریک در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: زمانی خوشحال می‌شوم که بتوانم دیگران را خوشحال کنم. ابتدا تشکر می‌کنم از پدر و مادرم که در این راه بسیار حمایت کردند و بعد از همه کسانی که کمک کردند و دست‌به‌دست هم دادند تا این مدال را کسب کنم تشکر می‌کنم. پس از کسب این مدال می‌دانستم که دعای مردم بدرقه راه من بوده است.

کیانی در خصوص پرداخت پاداش مسابقات اظهار کرد: فدراسیون پیش از مسابقات آسیایی و جهانی برای مدال‌ها پاداش تعیین می‌کند و بلافاصله پس از مسابقه این پاداش را می‌دهند و امسال نیز این اتفاق صورت گرفت.

ملی‌پوش ووشو ایران در ارتباط با شرایط تمرینی در اصفهان افزود: همان‌گونه که چین در جهان حرف اول را می‌زند، شهر اصفهان نیز در کشور این شرایط را دارد. فکر می‌کنم اگر در اصفهان دو سالن اختصاصی داشته باشیم، قهرمانان زمان بیشتری را می‌توانند، تمرین کنند. زمانی که در اردوی ملی هستیم روزی ۲ جلسه تمرین منظم داریم؛ اما در اصفهان امکان انجام دو جلسه تمرین در روز وجود ندارد.

وی ادامه داد: رئیس هیئت ووشو استان اصفهاندر حد توان و بودجه‌ای که داشته‌اند از ورزشکاران و قهرمانان ووشو حمایت کرده‌اند، اما انتظار حمایت معنوی بیشتری از مسئولان استان اصفهان داریم و این موضوع را در استان‌های دیگر دیده‌ایم، اما در اصفهان حتی مراسم بدرقه یا استقبالی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha