• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98080804108
  • خبرنگار : 71415

دریادار بازنشسته آمریکایی: مدیریت داعش از ترامپ بهتر است/مقایسه البغدادی با سگ تحریک‌آمیز است

دریادار بازنشسته آمریکایی: مدیریت داعش از ترامپ بهتر است/مقایسه البغدادی با سگ تحریک‌آمیز است

دریادار بازنشسته آمریکایی و از فرماندهان ارشد سابق ارتش این کشور و ائتلاف ناتو معتقد است که گروه تروریستی داعش در زمینه مدیریت فعالیت‌هایش بهتر و حساب‌شده‌تر از دونالد ترامپ عمل می‌کند.

به گزارش ایسنا، دریادار بازنشسته آمریکایی، جیمز استاوریدیس که 37 سال در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و قبلاً نیز سمت فرماندهی عالی ائتلافی ناتو را برعهده داشته این اظهارات را در مصاحبه‌ای با یک برنامه مشهور شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی و در واکنش به رخدادهای مربوط به چگونگی اعلام کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در یک عملیات نظامی به فرمان دونالد ترامپ مطرح کرد.

این فرمانده سابق ارتش آمریکا استدلال کرد، ادبیات مورد استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هنگام اعلام خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی مناسب نبود و این ادبیات می‌تواند از سوی این گروه تروریستی برای تحریک کردن احساسات دیگران به منظور جذب شدن آنها به داعش مورد استفاده قرار بگیرد.

استاوریدیس در ادامه صحبت‌هایش گفت: در این جا مشکل واقعی این است که این سخنان به طرف مقابل انگیزه می‌دهد. برخی ممکن است اینطور استدلال کنند که این صحبت‌ها نقش بازدارندگی دارند اما من اینطور فکر نمی‌کنم و من معتقدم آنها نوار این سخنان را پخش خواهند کرد چرا که تصویر حیوان سگ در جهان عرب یک حالت منفی و به شدت تحریک آمیز دارد و  من فکر می‌کنم این صحبت‌های ترامپ تبدیل به ابزار تقویت جذب نیرو برای گروه تروریستی داعش در فضای مجازی خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری به منظور اعلام خبر مرگ ابوبکر البغدادی گفته بود: "البغدادی مثل یک سگ و با بزدلی کشته شد و به هنگام کشته شدن شیون و فریاد زده و گریه می‌کرد."

استاوریدیس تصریح کرد: واقعیت امر این است که از نظر من، آنها از دونالد ترامپ بهتر عمل می‌کنند. آنها در حال حاضر مشغول مدیریت فعالیت‌هایشان برای دست زدن به عملیات‌های جهانی هستند بدون آن که صاحب تکه‌ای زمین باشند. بعد از آن که ما با اصطلاح خلافت را از آنها گرفتیم و البته این یک دستاورد خوب بود، اما آنها همچنان توانستند در سریلانکا و با استفاده از اینترنت جذب نیرو کرده و یک حمله تروریستی بزرگ در زمان عید پاک انجام دهند.

این دریادار بازنشسته آمریکایی تصریح کرد: گروه داعش از تصاویر سخنرانی ترامپ استفاده خواهند کرد تا هم به پیروانش انگیزه دهد و هم نیروی بیشتری جذب کند و ما واقعا خواستار این اتفاق نیستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha