• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98080804176
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

افزایش دو برابری مسمومیت با CO در چهارمحال و بختیاری

افزایش دو برابری مسمومیت با CO در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون،۴۸مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سامانه سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را در پیش داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، محمد حیدری، با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۳ مورد از این مسمومیت‌ها پس از اقدامات درمانی در محل درمان و ۴۲ مورد نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند که متاسفانه ۳ نفر فوت کردند و دو نفر از آن‌ها آقای ۳۶ و ۴۰ ساله‌ای بودند که ساعت ۱۳ امروز به اطلاع مرکز پیام سازمان اورژانس رسانده شد.

حیدری با اشاره به سرد شدن هوا در اکثر مناطق استان و احتمال افزایش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، تصریح کرد: علائم مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می شود، متاسفانه بسیاری از این علائم شبیه به علائم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند و سعی در خوابیدن می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر تمام افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفلوآنزا(سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی) مواجه شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

سرپرست اورژانس استان از مردم درخواست کرد: از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد، خودداری و قبل از نصب آبگرمکن و بخاری حتما مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه سرد بودن لوله بخاری علامت کارکرد ناصحیح بخاری است، خاطرنشان کرد: در صورتی که شعله آبگرمکن و بخاری، آبی رنگ نباشد، باید آن را جدی گرفت و فردی که دچار گازگرفتگی شده، ابتدا باید پنجره‌ها را باز کرده ومسموم را به فضای باز منتقل کرد و پس از شناسایی و قطع کردن منبع نشت گاز، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha