• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98080804366
  • منبع : نمایندگی همدان

همدان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و خارجی در بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک

همدان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و خارجی در بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، میزبان ۵۲ مهمان خارجی و ۳۵۰ مهمان داخلی از ۱۳ استان کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احمدرضا احسانی در ستاد استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که عصر امروز در دفتر معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان برگزار شد،با اشاره به اینکه نمایش‌ های جشنواره بیست و ششم در هفت سالن شهر همدان اجرا خواهند شد، افزود: با هماهنگی های انجام گرفته، هشت شهرستان استان نیز از برنامه های جشنواره استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نمایش خیابانی در مناطق محروم و حاشیه شهر اجرا می شود، بیان کرد: در ایام جشنواره، دو تریلی سیار که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به برنامه های جشنواره پیوسته، در دو نوبت صبح و بعداز ظهر چهار نمایش اجرا می کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از مجموع چهار نمایش، دو نمایش در نوبت صبح و در شهرستان ها و دو نمایش در نوبت بعداز ظهر در حاشیه شهر به اجرا می پردازند.

وی تاکید کرد: اجرایی شدن برنامه های حاشیه شهر به همکاری تمامی دستگاه ها نیاز دارد چرا که در صدد هستیم مناطق مختلف شهر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درباره فعالیت دبیرخانه جشنواره بیست و ششم اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره از اردیبهشت و به طور جدی از شهریور آغاز به کار کرده است و علاوه بر برنامه ریزی های داوری و گروه های بین المللی، اقدامات اصلی در همدان پیگیری می شود.

وی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را دومین رویداد مهم فرهنگی، هنری کشور پس از جشنواره فجر دانست و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های استان در برگزاری جشنواره همانند سال های پیش، جشنواره فیلم کودک را به همدان بازگردانیم.

رئیس جشنواره بیست و ششم با توضیح اینکه تبلیغات شهری از امروز هشتم آبان ماه آغاز می شود، بیان کرد: جدول زمان بندی اجراها در حال آماده سازی است و به زودی اعلام می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز با بیان اینکه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به عنوان یک ظرفیت بین المللی، باید در راستای معرفی همدان برگزار شود، گفت: تمام دستگاه های استانی باید در جهت برگزاری مطلوب جشنواره اقدام کرده و با ستاد برگزاری همکاری لازم را داشته باشند.

مهرداد نادری فر با بیان اینکه استان همدان همواره به کودک توجه خاص داشته است، اظهار کرد: امیدواریم این جشنواره برای کودکان همه شهرستان های استان همدان باشد.

وی با اشاره به اینکه کودکان سرمایه های ملی هستند، افزود: هر چقدر فضای نشاط، شادی و آرامش برای آنها فراهم باشد، تأثیرش در آینده مشخص می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به شعار جشنواره و توضیح سبک زندگی امروز کودکان، بیان کرد: باید سعی کنیم در راستای این شعار ارتباط کودکان با طبیعت را به منصه ظهور برسانیم.

وی بر برگزاری برنامه های جنبی جشنواره تأکید کرد و ادامه داد: برنامه ریزی برای اجرای نمایش در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و بیمارستان ها، بهره مندی کودکان مهدها و کانون اصلاح تربیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

حسین افشاری، فرماندار همدان نیز با تأکید بر اینکه مهمترین سرمایه جشنواره مردم و به ویژه کودکان هستند، گفت: تمامی اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره بیست و ششم انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه شهرداری همواره از نهادهای یاری دهنده جشنواره بوده است، گفت: همه تلاش خود را در برگزاری مطلوب جشنواره به کار می گیریم.

وحید علی ضمیر ادامه داد: تمامی سازه های تبلیغاتی شهر همدان در اختیار جشنواره کودک و نوجوان خواهد بود و ۱۵ بیلبورد در سطح شهر نصب و تیزرهای تبلیغاتی صدا و سیما از تلویزیون های شهری پخش خواهد شد.

در ادامه جلسه ستاد استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مدیران کل دستگاههای استانی گزارش برنامه ریزیهای خود در جشنواره بیست و ششم را ارائه دادند.

به گزارش ایسنا، بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با شعار "تئاتر، کودک، طبیعت" و به دبیری مجید قناد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha