• پنجشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98080904490
  • منبع : نمایندگی قزوین

قیمت باتری ماشین و فروش باتری ماشین توسط امداد باتری

باتری ماشین

ایسنا/قزوین در سال ۱۸۵۹ هنگامی‌که گستون پلانته (Gaston Plante) - فیزیکدان فرانسوی- باتری اسید- سرب را به‌عنوان اولین باتری الکتریکی قابل شارژ اختراع کرد، قاعدتاً هرگز به فکرش خطور نمی‌کرد که این اختراع روزی به‌عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات در بسیاری از صنایع دنیای مدرن تبدیل شود.

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام امداد باتری، امروزه بر کسی پوشیده نیست که با گذشت بیش از ۱۵۰ سال از زمان اختراع باتری‌های الکتریکی قابل شارژ، صنایع مهمی همچون خودروسازی برای باتری ماشین‌ها، نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی برای ذخیره انرژی، دیزل ژنراتورها برای شروع کار، سیستم‌های هوشمند ساختمان و مواردی از این دست همگی نیازمند اختراع گستون پلانته هستند و البته دیگر دانشمندانی همچون "کامیل آلفونسه فور" و "هنری اوون" که این تکنولوژی را به طرز محسوسی توسعه داده و به تولید تجاری رساندند نیز نقش بسزایی در این مهم ایفا کرده‌اند.

مبانی تولید انرژی الکتریکی در باتری ماشین که مبتنی بر ایجاد جریان بین صفحات سرب با استفاده از اسید سولفوریک به عنوان الکترولیت هستند از ابتدا تا کنون تغییر چندانی نداشته و توسعه دهندگان صرفاً با روش‌های نوین سعی در افزایش کارایی و افزایش طول عمر باتری‌ها داشته‌اند.

نسل‌های بعدی باتری‌های اسید- سرب مانند باتری‌های VLRA و AGM همگی حاصل این‌گونه تلاش‌هاست. هرچند در ایران هنوز نسل نوین باتری‌های اسید- سرب در هیچ‌کدام از کارخانه‌های تولید باتری تولید نمی‌شود اما در حال حاضر این باتری‌ها به‌صورت گسترده‌ای در اروپا، امریکا و شرق آسیا تولید و مورد استفاده واقع می‌شود.

قیمت این نوع باتری‌ها حدود دو تا سه برابر باتری‌های معمولی بوده اما عمر آن‌ها نیز به میزان قابل‌توجهی بیشتر است به‌گونه‌ای که خرید باتری‌های نسل جدید دارای صرفه اقتصادی بیشتری خواهد بود. با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور ما باتری‌های نسل جدید (AGM) تولید و حتی به علت قیمت بالا وارد نمی‌شوند.

امداد باتری

لذا کارشناسان ما در امداد باتری با ذکر نکاتی ساده سعی می‌کنند شما را با راهکارهای افزایش طول عمر باتری ماشین آشنا سازند:

تعویض باتری ماشین

قطعاً مراقبت و استفاده صحیح از باتری و خودرو تأثیر بسزایی در افزایش عمر باتری خواهد داشت. بیایید تصور کنیم شرایط ایدئال باشد: بدون دمای بالا، بدون رطوبت بیش‌ازحد و به‌طور خلاصه، یک شرایط کامل برای ماشین شما. در این شرایط، انتظار می‌رود که عمر باتری خودرو حدود سه سال باشد. دلایل متعددی برای خرابی باتری ماشین می‌توان ذکر کرد اما نکته مهم این است که شما پس از مواجهه با علائم خرابی باتری، ابتدا از پایان عمر باتری خود اطمینان حاصل نموده و سپس با خیالی آسوده و با شیوه‌ای مطمئن و مقرون‌به‌صرفه اقدام به تعویض باتری ماشین نمایید.

برخی از عوامل خرابی ماشین به شرح ذیل است:

تخلیه بیش‌ازحد باتری یکی از عوامل آسیب‌زاست. در یک باتری خودرو لازم است همواره حداقل ۵۰% سطح شارژ حفظ شود. این عمل تضمین می‌کند که کل محلول الکترولیت موجود در باطری (اسید سولفوریک) بر اثر واکنش شیمیایی لازم جهت تولید جریان برق به‌طور کامل تغییر نکند. هنگامی‌که سطح شارژ پایین باشد میزان آب موجود در الکترولیت زیاد می‌شود و باتری با حجم زیادی از آب، توانایی انتقال جریان الکتریکی بین قطب‌ها را نخواهد داشت. حتی این تولید آب می‌تواند در دماهای زیر صفر باعث انجماد محلول و خرابی کلی باتری گردد. برای اجتناب از تخلیه بیش‌ازحد باتری اطمینان از صحت عملکرد دینام خودرو یکی از عوامل مهم است. در صورت خرید از امداد باتری، کارشناسان اعزامی ما دینام خودروی شما را با دستگاه مخصوص تست خواهند کرد.

انتخاب باتری با ظرفیت متناسب با مصرف برق خودرو نیز یکی از عوامل مهم در افزایش طول عمر باتری و همچنین دینام خودرو است. انتخاب باتری با ظرفیت (آمپر- ساعت) بیش از توان شارژدهی دینام باعث فشار آمدن به دینام و در طولانی‌مدت باعث سوختن دینام خواهد شد و چنانچه باتری با ظرفیت (آمپر- ساعت) کمتر از توان شارژدهی دینام انتخاب شود باعث بارگذاری بیش‌ازحد باتری و نهایتاً خرابی باتری خواهد شد. همچنین جهت جلوگیری از تخلیه بیش‌ازحد باتری لازم است همواره از خاموش بودن کلیه لوازم الکتریکی مانند لامپ‌ها و ضبط هنگام خاموشی طولانی‌مدت خودرو اطمینان حاصل کنید.

فروش باتری ماشین

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب باتری مناسب و اطلاع از قیمت باتری ماشین و نحوه خرید باتری ماشین کافیست با شماره ۴۲۲۶۷ – ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.