• پنجشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98080904888
  • خبرنگار : 50204

استان مرکزی پایتخت صنعت ریلی کشور است

استان مرکزی پایتخت صنعت ریلی کشور است

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استان مرکزی بواسطه برخورداری از پتانسیل صنایع ریلی و ساخت و نوسازی قطعات صنایع ریلی، پایتخت صنایع ریلی کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حاجی‌پور در نشست هم‌اندیشی فعالین صنعت ریلی با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری مرکزی، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش صنعتی و اینکه استان قطب چهارم صنعت کشور است، شرایطی فراهم شده که بواسطه وجود شرکت‌های واگن‌پارس و مجموعه فولاد درخشان در حوزه صنایع ریلی، استان وضعیت مناسبی در تهیه و تامین نیازهای صنایع ریلی را داشته باشد.

وی افزود: شرکت‌های زیرمجموعه و صنایع پایین دستی صنعت ریلی و همچنین خوشه‌ها و انجمن صنایع ریلی در مجموعه استان با ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های طراحی و تامین مواد و قطعات بویژه ساخت واگن فعالیت می‌کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: تامین حدود ۷۰ درصد از  واگن‌های باری مورد نیاز کشور در استان مرکزی صورت می‌گیرد و با توجه به ظرفیت خوب این حوزه در ماه‌های گذشته بر اساس سیاست‌های مجموعه وزارت صمت در راستای توجه به ساخت داخل، بواسطه برگزاری جلسات متعددی با واحدهای تولیدی و مجموعه تامین کننده قطعات و استفاده از ظرفیت‌های بسیج مهندسی و مرکز شهید فهمیده صنایع دفاع، در نهایت فعالیت شورای سیاست گذاری صنعت ریلی در استان استارت خورد.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه به جز ساخت چرخ و سیستم ترمز تمام قطعات مربوط به واگن در مجموعه استان قابلیت ساخت دارد، گفت: ۵۱ شرکت در بخش خوشه صنایع ریلی داریم و بیش از ۱۳۰ واحد نیز بعنوان تامین کننده نیاز استان و کشور در بخش صنعت ریلی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات صورت گرفته، بالغ بر ۷ درصد بار حمل و نقل شده توسط ریل و مابقی در حوزه‌ جاده انجام می‌شود که در این خصوص گسترش حمل و نقل ریلی به عنوان اولویت برنامه ششم‌ باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha