• جمعه / ۱۰ آبان ۱۳۹۸ / ۰۴:۰۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 98081004971
  • خبرنگار : 71541

بیشتر کاربران از کیفیت اینترنت شکایت دارند

اینترنت

سرعت‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نشان می‌دهد، بیشترین شکایات کاربران از خدمات اینترنت اپراتورها در حوزه کیفیت سرویس است.

به گزارش ایسنا، سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه است؛ در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

از طرفی اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان مهر ماه سال جاری را منتشر کرده است.

شکایات ثبت‌شده در سامانه سپاس حاکی از آن است که بیشتر این شکایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همان‌طور که چندی پیش هم سید محمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - اعلام کرده بود که بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از ‌آن است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت مخابرات ایران در بازه مهر ماه نسبت به شهریور ماه سال جاری ۹.۳ درصد کاهش داشته است. بیشترین شکایت مشترکین در حوزه اینترنت از شرکت مخابرات ایران به پشتیبانی و ارائه خدمات اختصاص دارد.

همچنین در اپراتور همراه اول، تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۵.۷ درصد افزایش داشته است. بیشترین شکایت مشترکان در حوزه اینترنت از شرکت همراه اول در حوزه اینترنت در بازه شهریور و مهر ماه به کیفیت سرویس اختصاص دارد.

در اپراتور ایرانسل، شکایات ثبت‌شده بدین صورت است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۲.۶ درصد افزایش داشته است. بیشترین شکایت‌های ثبت‌ شده مشترکان در حوزه اینترنت از این شرکت نیز به کیفیت سرویس اختصاص دارد.

همچنین در اپراتور رایتل، تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه مهر ماه نسبت به شهریورماه سال جاری، ۳۶.۶ درصد کاهش داشته است و بیشترین شکایت‌های مشترکان در حوزه اینترنت از شرکت رایتل به کیفیت سرویس اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.