• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98081105833
  • خبرنگار : 50165

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

برای سرمایه‌گذار و کارآفرین فرش قرمز پهن کنید

برای سرمایه‌گذار و کارآفرین فرش قرمز پهن کنید
عکس از: روابط‌عمومی استانداری زنجان

ایسنا/زنجان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: باید برای سرمایه‌گذار و کارآفرین فرش قرمز پهن کرد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: در جلسه اقتصاد مقاومتی باید مسائل و مشکلات مطرح شود تا بتوان در سطوح مختلف پیگیری کرد. موارد مطرح شده علاوه بر وزرا به رئیس‌جمهور نیز گزارش داده خواهد شد و بر اساس عرف دولت، در جلسه عصر فردا موارد مطرح و رونوشت پیگیری به استاندار و نمایندگان ارائه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: معمولا مدیران و کارگزاران نظام و تصمیم‌گیرندگان برای اینکه بدانند در چه شرایطی هستند و چالش‌ها را شناسایی و دغدغه‌های آتی را پیش‌بینی کنند، تا با مشکلاتی مواجه نشوند که هزینه سنگینی دارد و زمان فرصت حل سریع آن را نمی‌دهد، باید دارای توان تحلیل اطلاعات باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: تصمیم درست نیازمند اطلاعات صحیح است، اگر تصمیم درست نداشته باشیم، نمی‌توانیم مدیران شایسته‌ای در حوزه خود باشیم؛ همچنین باید در تصمیم‌گیری و قضاوت، شرایط گذشته کشور موردنظر قرار گیرد. برای مثال در مقایسه باید وضعیت شاخص‌ها در سال ۹۲ در نظر گرفته و پس از آن تحلیل‌ها انجام شود.

امیری تصریح کرد: پیش از سال ۹۲، رشد اقتصاد منفی ۶.۴ درصد بوده و مسائل مربوط به سال ۸۸ در کشور سایه انداخته بود و نیروهای نظام در وضعیت شقاق قرار داشتند و تفرقه در حد روسای قوا مشهود بود. ایران‌هراسی در جهان طنین‌افکن شده ولی پس از آن شاهد بهبود شرایط بودیم.

وی با بیان اینکه حل موضوع هسته‌ای با یک قطعنامه، کار ساده‌ای نیست و از بین بردن آثار پرونده‌های پیشین نیز با حل قطعنامه به وجود آمد، عنوان کرد: تاکنون مشاهده نشده که کشوری ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار گیرد و بدون جنگ رهایی یابد، ولی ایران اسلامی با حمایت رهبر و مدیریت رئیس‌جمهور و توانمندی تیم مذاکره‌کننده توانست با یک قطعنامه آثار دیگر قطعنامه‌ها را از بین ببرد. در حال حاضر صبر و مقاومت ملت ایران نتیجه خود را نشان داده و حتی آمریکایی‌ها دیگر قصد تغییر نظام را ندارد و نگاه‌ها به نظام تغییر کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تحریم‌های سازمان ملل از لحاظ حقوقی نسبت به تحریم‌های آمریکا متفاوت است و این موضوع جایگاه ایران را عوض کرد، در حالی که آن موقع دنیا علیه ما بود، گفت: امروز شرایط برعکس شده و دنیا می‌داند که ملت ایران منسجم و معتقد است و رهبری آگاه دارد و این رژیم صهیونیستی و آمریکا است که به دنبال ظلم است. امروز هیچ کشوری جز عربستان و رژیم صهیونیستی با آمریکا همراهی نمی‌کند و مواضع علیه ایران تغییر کرده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، یادآور شد: دشمن به دنبال نفوذ در اقتصاد و فروپاشی نظام از طریق اقتصاد است؛ برای همین باید به اقتصاد و اقتصادمقاومتی توجه بسیاری شود.

وی افزود: باید برای سرمایه‌گذار و کارآفرین فرش قرمز پهن کرد و با این افراد با اخلاق اسلامی رفتار کرد. در گذشته جنگ اقتصادی وجود داشت ولی حال جنگ اقتصادی در کشور وجود دارد که بسیار پیچیده‌تر است و آثار مخربی دارد. در حوزه قانون‌گذاری و اجرا نیاز به تغییرات و همکاری داریم.

امیری با بیان اینکه مدیران نیاز دارند تا در اطمینان تصمیم‌گیری کنند، عنوان کرد: اگر مدیران ریسک‌پذیر نباشند در سیستم، نوآوری و خلاقیت اتفاق نمی‌افتد و این مهم چیزی است که علاوه ‌بر اقتصاد باید به آن توجه جدی شود. باید احساس آرامش و اعتماد در بین مدیران به خصوص مدیران اقتصادی اتفاق بیافتد؛ چراکه در گذشته اگر به فرماندهان جنگی اعتماد نمی‌شد، جنگ به نتیجه نمی‌رسید و امروز نیز همان‌گونه است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید به آموزش توجه کرد، همچنین باید منابع درآمدی محدود به گونه‌ای هزینه شود که چرخ اقتصاد و بخش‌های مختلف به گردش درآید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اتحاد و انسجامی که در کشور وجود دارد و نیز با درک مشترک دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی و با راهبری مقام معظم رهبری، شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha