• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98081105854
  • خبرنگار : 50176

جابجایی بیش از ۶۰ هزار زائر توسط ناوگان لرستان

جابجایی بیش از ۶۰ هزار زائر توسط ناوگان لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از آغاز رسمی طرح اربعین حسینی(ع) تا پایان این طرح بیش از ۶۰ هزار زائر با ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری استان به مرز مهران اعزام و بازگشت کردند.

به گزارش ایسنا، عباس شرفی با تقدیر از دست‌اندرکاران حمل‌ونقل اربعین حسینی، اظهار کرد: طرح اربعین حسینی به‌طور رسمی از ۱۷ مهرماه آغاز شد که از این تاریخ تا ۲۹ مهرماه، ناوگان حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری استان از افتخار جابجایی ۶۰ هزار و ۵۴۰ نفر از زائران عتبات عالیات به مرز مهران و بازگشت آنان برخوردار شد.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر در قالب ۲۰۳۹ سرویس جابجا شده‌اند، تصریح کرد: درمجموع ۲۶۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل باس از استان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی فعالیت داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: پیش از آغاز رسمی طرح و از تاسوعا و عاشورای حسینی نیز، ناوگان استان بر اساس اعلام نیاز استان ایلام برای جابجایی زائران اعزام شده ضمن اینکه در دهه پایانی صفر و حرکت زوار به سمت حرم علی بن موسی الرضا(ع) هم از ظرفیت ناوگان استان برای جابجایی زائران بهره‌گیری شده است.

شرفی اضافه کرد: گشت‌های ویژه حمل‌ونقل اربعین حسینی در این ایام نسبت به رصد توقف ناوگان عمومی در سطح استان و جایگزینی ۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در راه مانده حامل زائران دیگر استان‌ها و کشورهای پاکستان، آذربایجان و افغانستان توسط ناوگان استان و تعمیر ۱۳ وسیله نقلیه دیگر اقدام کرده‌اند.

وی نظم و هماهنگی در جابجایی زائران را حاصل ساعت‌ها کار شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی و جلسات کارشناسی توجیهی با انجمن‌ها و صنوف حمل‌ونقل قبل از انجام طرح در سازمان راهداری و استان دانست و افزود: همه دست‌اندرکاران کمیته حمل‌ونقل اربعین حسینی در استان به‌ویژه معاونت حمل‌ونقل در طرح امسال سنگ تمام گذاشتند که جا دارد از همه آن‌ها قدردانی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: برگزاری ۲۲ جلسه هماهنگی و تبیین شیوه‌نامه اربعین با ادارات شهرستانی و انجمن‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل، پیگیری برگزاری جلسات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل و کاهش سوانح با محوریت ایمنی تردد زائران، بازدید از پایانه‌های برون‌استانی و به‌روزرسانی تجهیزات آن‌ها، نظارت بر نحوه صدور صورت‌وضعیت‌ها، اعزام ۲۲ نفر از نیروها در قالب پنج اکیپ برای کشیک شبانه‌روزی در مرز مهران، انجام بیش از پنج هزار نفرساعت کار تیمی و پیگیری در ستاد اداره کل، تأمین و اعزام ۷۰ دستگاه ناوگان باری برای حمل اقلام مورد نیاز موکب‌های مستقر در مرزها و کشور عراق گوشه‌ای از اقدامات با محوریت معاونت حمل‌ونقل بوده است.

شرفی ادامه داد: ستاد اربعین حسینی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از ماه‌ها قبل با برنامه‌ریزی نسبت به تجهیز راهدارخانه‌ها، نظارت بر تجهیز مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌های بین‌راهی، ایمن‌سازی محورها اعم از: احداث، تعمیر و تجهیز روشنایی محورها، خط‌کشی، آشکارسازی گارد ریل و نیوجرسی‌ها، نصب علائم ایمنی و ‌... اقدام کرده است.

وی راه‌اندازی موکب سیدالشهدا (ع) در راهدارخانه زاغه با کمک نیروهای مردمی را به‌عنوان یکی دیگر از نقاط قوت در اربعین حسینی امسال عنوان کرد.

شرفی اظهار کرد: خدا را شاکریم که با عنایت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، تدابیر سازمان و تلاش شبانه‌روزی همکاران امسال علیرغم چند برابر شدن تعداد زائران طرح بهتر از سال‌های قبل برگزار شد و مردم بدون وقفه به مقاصد خود رسیدند امید است در مهروموم‌های بعد نیز با این تجربه موفق، خادمان خوبی برای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha