• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98081206630
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تالو کار تیم ملی ایران:

چینی ها انتظار چنین پیشرفتی را نداشتند

چینی ها انتظار چنین پیشرفتی را نداشتند

ایسنا/اصفهان تالو کار تیم ملی ایران گفت: مدال طلا در مسابقات جهانی برای نخستین بار به دست آمد و نشان دادیم اگر در تالو سرمایه‌گذاری شود، می‌توانیم مدال‌های خوبی کسب کنیم.

محمدعلی مجیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سطح فنی مسابقات جهانی ووشو شانگهای ۲۰۱۹ اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور ۱۰۲ کشور، شلوغ‌ترین مسابقه‌ای بود که شرکت کرده بودم. ۳ فرم اجرا کردم و از بین ۵۲ نفر شرکت‌کننده، با فرم سوم خود توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم.

وی ادامه داد: همه شرکت‌کنندگان از کشورهای صاحب‌نام در ووشو بودند و بیشتر کشورها هر کدام دو نماینده در مسابقات داشتند. خدا را شکر که توانستم در رقابت با آن‌ها اول شوم.

مجیری در رابطه با مقایسه مسابقات جوانان و بزرگسالان افزود: رده سنی جوانان و بزرگسالان در مسابقات قابل‌مقایسه نیستند، در مسابقات جوانان در شلوغ‌ترین حالت ۱۶ شرکت‌کننده وجود دارد؛ اما در رده بزرگسالان ۵۲ رقیب وجود داشت. همچنین فرم‌های مسابقات جوانان استاندارد است، اما فرم‌های مسابقات بزرگسالان به صورت انتخابی و ابداعی است.

وی با اشاره به این موضوع که کسی فکر نمی‌کرد که در این ماده مدال کسب کنیم، خاطرنشان کرد: این مدال غیرممکن بود که به لطف خدا ممکن شد. در زمان‌های گذشته فرشاد عربی مدال‌های نقره و برنز این مسابقات را کسب کرده بود اما مدال طلا برای اولین مرتبه به دست آمد و نشان دادیم اگر در تالو نیز سرمایه‌گذاری شود، می‌توانیم مدال‌های خوبی کسب کنیم.

مجیری ادامه داد: برای اولین مرتبه بود که فدراسیون ووشو از آذرماه سال گذشته هر ماه 10 روز اردو برگزار می‌کرد و همین تمرینات تأثیر بسیاری ازلحاظ فنی گذاشت.

وی در ارتباط با تغییر نگاه به تالو پس از کسب این مدال افزود: ما در مسابقات جهانی سال گذشته عملکرد خوبی از تالو کارها شاهد نبودیم، اما با مدال‌های هانیه رجبی و زهرا کیانی قطعاً نگاه فدراسیون نسبت به تالو تغییر خواهد کرد.

مجیری در خصوص نگاهی که کشورهای دیگر پس از کسب این مدال داشتند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران چین انتظار نداشتند که ایران در حدی پیشرفت کند که در تالو مدال بگیرد. نمره‌هایی که ما در این مسابقات بی‌نظیر بوده است.

تالو کار تیم ملی در ارتباط با جام جهانی ژاپن افزود: در جام جهانی فقط نفرات اول تا هشتم می‌توانند شرکت کنند و در بین ۸ نفر مدال گرفتن راحت‌تر است و امیدوارم در آن مسابقات مدال کسب کنم و سربلند باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha