• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98081206983
  • منبع : فضای مجازی

جزئیاتی درباره کارگاه مهارت‌های چندهمسری!

چند روزی است که تبلیغاتی تحت عنوان ضرورت احیای چند همسری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ کارگاهی رایگان که به گفته برگزارکنندگان، در این کارگاه الزامات تشکیل خانواده‌های چندهمسری، احکام فقهی خانواده‌های چندهمسری و مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، سایت خبری «صبح شد» در ادامه نوشت: برگزاری این کارگاه با واکنش‌های متفاوت کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد؛ به همین خاطر به سراغ یکی از دست‌اندرکاران آن رفتیم تا درباره این کارگاه پرحاشیه اطلاعات بیشتری را کسب کنیم.

این فرد در اولین سوال در تشریح پیشینه این کارگاه گفت: این کارگاه پنجمین کارگاهی است که موسسه ما در شهرهای مختلف برگزار می‌کند.

دست‌اندرکار برگزاری این کارگاه در پاسخ به این سوال که «آیا استقبال خوبی از کارگاه‌های ضرورت احیای چندهمسری شما شده یا خیر؟»، اظهار کرد: این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و مقداری روی چندهمسری حساسیت وجود دارد.

این فرد میزان تحصیلات اساتید حاضر در این گارگاه را دکتری مباحث روانشناسی و دینی، اعلام کرد و افزود: اساتید در فضای اقناع، ضرورت، احکام و موارد خاص در این کارگاه‌ها صحبت می‌کنند.

اما این موسسه گویا یک سورپرایز هم برای مردان متاهل مشتاق به چندهمسری دارد؛ آنطور که این فرد می‌گوید در آخر این کارگاه‌ها اساتید برای مردان متاهلی که شرایط و زمینه را داشته باشند برای اختیارکردن همسر دوم وساطت خواهند کرد!

البته این دست‌اندرکار موسسه که می‌گوید به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه احیای چندهمسری است، تاکید می‌کند که باید همسر اول حتما رضایت داشته باشد و همچنین مرد مورد نظر شرایط لازم را داشته باشد.

به این فرد می‌گوییم «با توجه به اینکه در انتهای کارگاه شرایط برای معرفی زنان حاضر در کارگاه و مردان متاهل برای اختیارکردن همسر دوم فراهم می‌شود پس باید همسر اول هم در کارگاه‌های شما حضور پیدا کند.» او پاسخ می‌دهد: بنای ما این است که همسر اول رضایت داشته باشد.

برای او دوباره اینگونه موضوع را عنوان می‌کنیم: به فرض مثال من در همایش شما شرکت می‌کنم و همسر اول من رضایت ندارد. شما از کجا متوجه این موضوع می‌شوید؟

او پاسخ می‌دهد: ما که خدمات پس از فروش نداریم. ما فضای کلی این ماجرا را برای شما ترسیم می‌کنیم.

وی در ادامه می‌افزاید: کار جدیدی شروع شده و یک‌سری ابهامات هم وجود دارد اما دوستان و مشاورانی که در مجموعه هستند تلاش می‌کنند که در این قضیه بستری را به وجود بیاورند که در عین حال که برای ۵ میلیون دختر خانمی که امکان ازدواج ندارند بستری فراهم شود، کمترین آسیب متوجه خانواده‌ها شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۱۷:۱۷

"کمترین آسیب"؟؟؟ مرسی!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۳:۰۸

خونه بابا باشی بهتر از ترحم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۷:۳۶

شاید کار درستی باشه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۲۰:۱۰

ایسنای عزیز وقتی گزارشی تهیه می فرمایید سری هم به آمار رسمی موضوع در کشور بزنید به نظرم آمار مرکز ایران نشان می داد کمتر از نیم درصد از مردم ایران چندهمسری زندگی می کنند و اگر شبکه های اجتماعی به آن توجه کرده اند به جهت مخالفت با این موضوع بوده است. باز به نظرم ایسپا در این مورد تحقیقی کرده بود و نشان میداد که 91 درصد زنان و 80 و اندی درصد از مردان ایران با چندهمسری مخالفند. اطلاعات یادداشت مرا چک بفرمایید اگر درست نبود اصلاح کنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۲۱:۰۶

به جای این کار فکری به حال ازدواج پسران مجرد بکنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۲۲:۳۶

من و خانمم هم مایلیم دو خانم دیگهوارد زندگیمون بشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۲۳:۴۹

شمافکری جوانان نازنینی بکنید که شغل وپول ندترند ازدواج کنند نه تبلیغ کنید ثروتمندان وهوسبازان چند همسر بگیرند وخانواده ها راازهم بپاشید وتعدادی بچه افسرده وروانی بوجود بیاورید .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۰:۵۴

جمع کنین بساطتون رو. کم گند زدین به جامعه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۲:۵۷

بیست درصد از مردان این سرزمین کهن توان چند همسری را دارند کارشناسان هم میدانند لطفا برای انها کارگاه گذاشته شود ومشکل حل میشود لطفا اینقدر خودتان را خسته نکنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۳:۰۰

اینجوری فقط ارزش زن میاد پایین

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۵:۴۷

امکان ازدواج جوونارو فراهمم کنید نه تنوع جنسی متاهل ها اگه راست میگید که نمیگید برا خانواده ها فرهنگ سازی کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۷:۴۴

اولویت باید این باشد که خانم ها و مردان مجرد جامعه از این شرایط خارج شوند؛ و ترجیحا با هم ازدواج کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد، هم تهدیدی برای آرامش خانواده ها خواهد بود، و هم تهدیدی برای حیات نسل.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۵

سورپرایز وساطت برای معرفی همسر !!!! آیا واقعا متولیان این رسم زشت حاضرن داماد خودشون این راه و رسم رو جاری کنه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۷

این چه کاریه که زندگی هارابدترازاین که هست میخایدبکنیدکدوم زنی حاضرمیشه رضایت بده شوهرش یره یه زن دیگه بگیره

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۷

عالیییییییی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۸:۱۹

"کار گروه" البته...!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۸:۵۸

شما میگید 5میلیون دختر امکانش ازدواج ندارند ..اگر به کم قانع شوند واهل زندگی باشند. واینکه بتوانند همسر اول را تحمل کنند من حاضرم یکی از این پنج میلیون رو به همسریابی اختیار کنم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۹:۱۲

هر روز از فرهنگ خودمون فاصله بیشتری میگیریم واقعا جای تاسف داره

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۰:۲۵

خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۰:۳۴

شما که با این کارگاهتون بیشتر زمینه رو برای متلاشی کردن خانواده ها فراهم میکنید،آخه کدوم خانومی رضایت میده؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۲:۵۲

کارهای احمقانه و خنده دار

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۲:۵۷

هوووووووووی عالیه.....مرسی.....منم طلاق گرفتم میخام باعشق خودم ازدواج کنم اما چون زن داره نمیدونیم چ کنیم.......مرسی ک هستن کسانی ک بفکر عشقای خفته هستن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۳:۰۰

طرح خوبیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۳:۲۷

خیلی هم عالی. کم نیستن خانواده هایی که چندهمسری هستن و حتما نیاز به مهرات آموزی دارند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۴:۳۶

کسانی که درمخالفت با این قضیه هستندبه این سوال جواب بدن آیا همه حق دارند ازدواج کنند؟ اگر جواب بله هست پس تکلیف زنان بیوه و شوهر مرده و مجردهای سن بالا و خانمهایی که تعدادشون از آقایون بیشتر هست کی میده؟ و اونا با کی ازدواج کنند؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۶:۰۸

این طرح خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۹:۱۰

زن و مرد - دختر و پسر باید توقع خودشون را پایین بیاورند و با هم توافق کنند که خیلی ساده بروند زیر یک سقف. بعدش هم دیگه هم چی درست میشه!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۹:۴۳

خب چه اشکالی داره هم قانونیه هم شرعی شما دوست ندارید انجام ندید قانون و شرع فقط برای شما نوشته نشده که مطابق سلیقه صرفا شما باشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۳

سلام. این موسسه زحمت بکشد و آمار پسران آماده ازدواج را هم دربیاورد، بعد راهکارهای ازدواج ایشان را با همان دختران فراهم کند. مسئله را باید ریشه ای حل کرد نه از آخر شروع کرد به اول.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۸ ۲۳:۲۱

من یکی دارم چهارتا هم میخوام..... البته خدا یاری کنه همین یه دونه رو بتونم راضی نگه دارم صلوات

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۲ ۰۲:۲۰

عکس پستر کارگاهتون تو حلقم. خخخخخخخخخخ

avatar

بنظر اینجانب فکر بدی نیست بشرطی که مرد بتونه عدالت رو رعایت کنه و وضع مالی خوبی داشته باشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۲ ۱۴:۰۹

بسیار طرح خوبی است مدتها قبل باید به این فکر میفتادند تا جامعه را نجات بدهند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۴۳

موافقم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۰۹:۴۴

اصلا طرح خوبی نیست فقط ارزش خانم ها راپایین می آورد وپایه ی خانواده رامتزلزل می کند به جای این کارها به فکر شغل وازدواج برای جوانان باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۰:۵۹

کلا جنبه روانی این تصمیم گیریا کوچکترین اهمیتی نداره،این که چه تاثیری تو روان و عواطف و عصبی شدن جامعه میزاره ذره ای مطرح نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۲۳:۲۷

با تشکر از تلاش عزیزان برای مستحکم کردن بیش از پیش کانون خانواده. لطفا دست از تلاش بردارین‌ راضی به زحمت نیستیم‌ :|

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۹:۴۴

مسخره ترین حرفی که تا به امروز شنیده ایم ، کدام خانم راضی میشه شوهرش را دررکنار خانم دیگری ببیند مگر از روی بدبختی و اجبار .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۶:۰۳

من نه کارشناسم و نه دکتر و مهندس...یه کارگرم ولی اینو فهمیدم و میفهمم که عشق رو نمیشه تقسیم کرد..عشق غذا و پوشاک نیست ک بشه تقسیمش کرد...اینها رو ما در رفتار بزرگان سرزمین آریایی در طول تاریخ دیدم و یاد گرفتیم...