• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98081307594
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۳ آبان ماه

ضرورت اشاره به جنایت آمریکا در کتب درسی

ضرورت اشاره به جنایت آمریکا در کتب درسی

قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از تخلفات اراضی و املاک در مجلس/ موافقت مجلس با کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی/ اعلام وصول طرحی برای ممنوعیت پخش اعترافات از صداوسیما/ پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها برای تدریس زبان چینی در مدارس/ معافیت هلال احمر از پرداخت مالیات و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (دو شنبه) سیزدهم آبان ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره بررسی علل و مصادیق تخلفات در حوزه اراضی، بررسی طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون درباره علل و مصادیق تخلفات اراضی و املاک را در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

ناطقین امروز مجلس

نماینده پاوه: همه اقوام با هم برابر هستند

کاتب: کسانی که به «روح‌الله زم» اطلاعات غلط می‌دادند دستگیر شوند

حسن‌بیگی: رئیس جمهور ما به سران سه کشور دارای حق وتو اجازه ملاقات نداد

انتقاد نماینده اردبیل از وزیر جهاد کشاورزی و واردات گندم

رضازاده: خانه ملت اجازه نخواهد داد انقلاب به دست نااهلان بیفتد

***

تقاضای عده ای از نمایندگان را برای اولویت دادن به بررسی طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاهها بررسی و در نهایت با ۱۸۳ رای موافق ۱۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع با آن موافقت شد.

در جریان بررسی این طرح مسعود پزشکیان با تاکید بر این که انسان‌های آزاده و آگاه در مقابل ستم و قلدری سر خم نمی‌کنند، گفت: ایرانیان به این راحتی در مقابل قلدری‌ها و ستم و زور آمریکا سر خم نخواهند کرد و کوتاه نخواهند آمد.

محمدرضا تابش هم تاکید کرد که همه ملت ایران در مقابل استکبار جهانی از جمله آمریکا متحد و یکپارچه ایستاده‌اند.

نمایندگان پس از موافقت با اولویت دادن به بررسی طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها، کلیات این طرح را بررسی کرده و در نهایت با ۱۸۰ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع با کلیات این طرح موافقت کردند.

در ادامه جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب استفساریه‌ای مقرر کردند که هلال احمر از پرداخت مالیات بر بودجه دولتی اختصاص یافته شده به این سازمان معاف است.

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس در حاشیه جلسه علنی با اشاره به واردات ذرت آلوده به کشور و نگهداری آن در گمرک تاکید کرد که حتی یک کیلو از این ذرت‌ها هم وارد کشور نشده است.

علی‌اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رییسه مجلس از اعلام وصول طرحی در خصوص ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما خبر داد و پنج طرح و لایحه را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی ضمن بررسی کارشناسی ابعاد طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش هماهنگی پیشنهاد رد کلیات این طرح را داده و همچنین خواستار امکان آموزش زبان چینی در مدارس شده است.

در پایان جلسه علنی امروز مسعود پزشکیان که ریاست جلسه  بر عهده داشت، اعلام کرد به مناسبت روز ۱۳ آبان و تقاضای نمایندگان برای شرکت در راهپیمایی این روز، جلسه علنی پایان می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha