• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98081307812
  • منبع : بوشهر

نماینده ولی فقیه در بوشهر مطرح کرد:

هدایت وقف به حوزه مسکن و اشتغال جوانان

هدایت وقف به حوزه مسکن و اشتغال جوانان

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با توجه به مشکل مسکن و اشتغال جوانان هدایت وقف به چنین حوزه‌هایی می‌تواند آثار و دستاوردهای زیادی داشته باشد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به مناسبت دهه وقف، گفت: الان جامعه اسلامی یک امید نوین به سازمان اوقاف پیدا کرده است، وقف از وجوه مبارزه با استکبارهای نفس و همچنین استکبار جهانی است.

وی بیان کرد: در ارتباط با دانشگاه و حوزه‎های علمیه نیز وقف به خوبی صورت نگرفته که می‌طلبد واقفان به این سمت هدایت شوند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در ارتباط با موقوفه‌های استان بوشهر نیز انتظار است نقشه جامع موقوفه‌های منقول و غیرمنقول تهیه شود تا وضعیت دقیق آنها در استان مشخص شود. شناسایی نشدن دقیق برخی موقوفه‌ها باعث پیدا شدن معارضانی برای آنها شده که این مهم می‌طلبد نسبت به شناسایی آنها به صورت جدی دنبال شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: در ارتباط با عمومی کردن فرهنگ وقف نیز نیاز به کارهای تبلیغاتی بیشتری احساس می‌شود، چرا که وقف برای انسان حیات مکرر و مستمر است و افراد با وقف می‌توانند بر عظمت شخصیت خود در دنیا اضافه کنند.

افزایش هفت درصدی درآمد موقوفه ها

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این نشست عنوان کرد: در بعد کار فرهنگی ۶۴ شناسه فرهنگی داریم که در طول سال از محل نیت‌های واقفان اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور افزود: یکی از آنها موقوفه‎هایی است که برای عزاداری سرور  و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در دهه‌های ولایت و کرامت اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث موقوفه‎ها گام‌های خوبی برداشته شده تا جایی که درآمد آنها در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش هفت درصدی را تجربه کرده است، و در مدت یاد شده با تلاش‌های صورت گرفته شمار قابل توجهی از موقوفه‎های معارض دار از دست معارضان خارج شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: در جامعه افراد کمی هستند که می‎توانند ملکی برای وقف داشته باشند که با توجه به تجربه موفق برخی استان‌ها وقف مشارکتی راهبرد مناسبی در این زمینه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha