• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98081408106
  • خبرنگار : 50201

معاونت حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

71 درصد اتوبوس‌های آذربایجان شرقی زیر 15 سال عمر دارند

 71 درصد اتوبوس‌های آذربایجان شرقی زیر 15 سال عمر دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاونت حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: 71 درصد اتوبوس های استان زیر 15 سال و 38 درصد ناوگان باری استان بالای 25 سال عمر دارند.

کاظم تیمورزاده در گفت وگو با ایسنا، درخصوص آخرین وضعیت ناوگان جاده ای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حال حاضر این استان دارای 40 هزار و 995 راننده  است که شامل رانندگان خودروهای باری و اتوبوس می شود.

وی بابیان اینکه مجموع ناوگان استان به جزء وانت بارها که دارای کارت هوشمند هستند 25 هزار و 88 دستگاه است، افزود: خودروی سواری 10 سال به بالا، اتوبوس و مینی بوس 15 سال به بالا و ناوگان باری 25 سال به بالا، فرسوده محسوب می شود و در این مجموعه 38 درصد ناوگان باری بالای 25 سال، 71 درصد اتوبوس‌ها زیر 15 درصد و 75 درصد ناوگان مینی بوس بیش از 15 سال عمر دارند.

وی با اشاره به نظارت شبانه روزی بر کل ناوگان استان از طریق کمیسیون های مختلف، گفت: در جاده نظارت بر رانندگان به صورت کنترل نامحسوس صورت می گیرد و اگر خلافی دیده شود طبق  ماده 11 کمیسیون به تخلفات آنها رسیدگی می شود و در صورتی که این تخلف از سوی شرکت‌ها باشد،  طبق کمیسیون ماده 12 موضوع بررسی  و رای صادر می شود.

تیمورزاده  ادامه داد: اگر شرکتی تخلفی کرده باشد ابتدا در کمیسیون ماده 12 تذکر داده می‌شود و  در صورت تکرار مجدد تخلف جریمه خواهد ش،  اگر بازهم تخلف ادامه داشته باشد، مدیر می تواند امتیاز شرکت را لغو کند و اگر تعداد تخلف افزایش یافت منجر به تعطیلی شرکت خواهد شد.

وی به فعالیت 289 شرکت کالا در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر 116 شرکت مسافربری در امر جابجایی مسافر فعال هستند، همچنین 69 شرکت ترانزیت نیز بارهای ترازیتی را صادر می کنند.

 معاونت حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از فعالیت پنج  مرکز معاینه فنی با شش خط در استان خبرداد و افزود: این مراکز معاینه فنی در شهرستان‌های  مرند، پایانه بار تبریز، اتوبان تبریز، بستان آباد و بناب فعال هستند.

تیمورزاده اضافه کرد: یک مرکز معاینه فنی  در شهرستان ملکان نیز به تازگی  مورد موافقت اصولی قرار گرفت و اکثر دستگاه‌ها خریداری و کارهای آن انجام شده است و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد مراکز معاینه فنی به 10 خط از جمله برنامه‌هاست، ادامه داد: در حال حاضر 14 پایانه مسافربری در استان فعالیت دارند، همچنین پایانه های توزیع بارعادلانه در تبریز، بستان آباد، بناب و میانه مشغول فعالیت است.

معاون حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به دو پایانه مرزی در جلفا و نوردوز، گفت: تا 30 مهرماه تعداد 16 هزار و 917 دستگاه با تناژ 304 هزار و 506 از بندر امام به استان آذربایجان شرقی بارگیری شد.

 تیمورزاده در ادامه از رسیدگی به 288 مورد تخلف حمل ونقل در شش ماهه اول سال 98 خبر داد و گفت: طی این مدت، کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد 288 مورد تخلفات را مورد بررسی قرارداده واحکام لازم را صادر کرده است.

وی عنوان کرد: این کمیسیون ها در قالب کمیسیون ماده 11 تعداد 202 پرونده تخلفات رانندگان وسائط نقلیه سنگین و کمیسیون ماده 12 تعداد  86 مورد تخلفات مربوط به شرکتها و موسسات حمل ونقل کالا و مسافررا مورد رسیدگی قرارداد.

وی گفت: در این مدت تعداد 740 مورد شکایات موارد مختلف مربوط به سامانه شهراه، سامانه رسیدگی به شکایات وزارت راه وشهرسازی، بررسی و جواب لازم داده شده است.

تیمورزاده این فعالیت‌ها را در راستای سالم سازی چرخه حمل و نقل استان و ارتقای کیفیت ارائه خدمات حمل و نقل کالا و مسافربه مردم برشمرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha