• چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98081509029
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

چهار زمین لرزه پیاپی رویدر را لرزاند؛

برپایی کمپ های اسکان اضطراری در رودبار بستک

برپایی کمپ های اسکان اضطراری در رودبار بستک

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تا کنون خسارتی جانی پیرامون این زمین لرزه اعلام نشده و پس از وقوع زمین لرزه  تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

علیرصا صفا ایسینی در گفت و گو با ایسنا، افزود: در پی این زمین لرزه به برخی از منازل اهالی رودبار شهرستان بستک خسارات وارد شده که میزان این خسارات در حال ارزیابی است.

صفاایسینی تاکید کرد: با توجه به پس لرزه های متعدد  این زمین لرزه مردم منطقه باید نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و کاهش نگرانی اهالی منطقه تعداد ۱۶۰ چادر در منطقه دپو شده و جمعیت هلال احمر بر حسب نیاز در حال برپایی کمپ های اسکان اضطراری در منطقه می باشد و در صورت نیاز تعداد چادر بیشتری به منطقه ارسال می شود.

فرماندار شهرستان بستک انتشار برخی اخبار در خصوص خسارت وسیع زلزله در کُنجی و رودبار بستک را تکذیب کرد.

سید شمس الدین حسینی قتالی در گفت و گو با ایسنا، افزود: زلزله رخ داده صبح امروز از مرتبه گذشته نز شدت کمتری داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زلزله در منطقه ای رخ داده که تنها منجر به ریزش کوه شده است، خاطرنشان کرد: هیچ گونه خسارت جانی این زلزله در برنداشته و نیروهای امدادی همگی در محل حاضر هستند.

فرماندار شهرستان بستک در پایان گفت: تیم های امدادی و بنیاد مسکن همگی در محل حاضر و در حال بررسی شرایط هستند و نیروهای نظامی و امدادی تمامی تمهیدات لازم را در نظر گرفته اند.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان از برقراری مجدد ارتباط خطوط مخابرات منطقه رودبار شهرستان بستک تا ساعتی دیگر خبرداد.

امیر یگانه در گفت و گو با ایسنا، افزود: قطعی ارتباط مخابرات در منطقه رودبار به دلیل قطعی برق است که بلافاصله دستگاه دیزل از شهر بستک به منطقه رودبار ارسال شد تا BTS منطقه روشن شود و بزودی خطوط مخابراتی منطقه متصل می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند که در بررسی های صورت گرفته جز ترک خوردگی، هیچ گونه خسارت مالی، جانی و خرابی مشاهده نشده است.

علی اعمی برنطین در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امدادگران پایگاه دشت جیحون همچنان در حال بررسی وضعیت منطقه هستند، تصریح کرد: با توجه به احساس زلزله در شهرستان بستک تیم های هلال احمر شهرستان در حال ارزیابی بخش کوخرد و روستاهای اطراف هستند.

وی خاطر نشان کرد:به دلیل وقوع زلزله های پیاپی و احساس نگرانی اهالی منطقه از زمین لرزه،جمعیت هلال احمر اقدام به اسکان اضطرای در رودبار بستک نموده همچنین جهت برپایی اسکان اضطرای در دشت جیحون نسبت به ارسال محموله چادر اقدام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تاکنون هیچ خسارت جانی از این زمین لرزه گزارش نشده و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند که در حال بررسی شرایط هستند.
علیرضا صفا ایسینی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه های متعدد در این منطقه در هفته های گذشته، ۱۶۰ چادر برای اسکان اهالی رودبار کنجی در شهرستان بستک به محل فرستاده شده است.

فرماندار شهرستان بندرخمیر گفت: زلزله امروز در رویدر تلفات جانی در برنداشته و تمامی نیروی امدادی در حالت آماده باش به سر می برند.

میرهاشم خواستار در گفت و گو با ایسنا، افزود: زلزله امروز در منطقه جیحون و تنگ دالان رخ داد و سبب ریزش کوه شد.

وی با بیان اینکه همین عامل سبب بلند شدن گرد و خاک زیاد و وحشت مردم شد، تصریح کرد: خوشبختانه این زلزله خسارت جانی در برنداشته است.

فرماندار شهرستان بندرخمیر با اشاره به اینکه تنها برخی ساختمان های قدیمی ترک برداشته اند، اضافه کرد: تمامی تمهیدات لازم برای هرگونه اتفاقی پیش بینی شده است و نیروهای امدادی نیز در حالت آماده باش به سر می برند.

خواستار با بیان اینکه دو سایت را برای منطقه جیحون و تنگ دالان در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: در مواقع اضطرارا نیز شهروندان را در این دو سایت ساماندهی می کنیم تا از خطرات و حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، دقایقی قبل زلزله ای ۵.۴ ریشتری رودیر واقع در استان هرمزگان را لرزاند. این زلزله ساعت ۱۱:۱۰:۴۳ در رویدر از توابع شهرستان بندرخمیر به وقع پیوست. مشخصات این زلزله در سامانه زلزله نگاری نیز در موقعیت ۲۷.۲۳ شمالی و ۵۵.۱۱ شرقی و عمق ۱۶ کیلومتری زمین گزارش شده است. تاکنون سه زمین لرزه دیگر به قدرت ۳.۷ و ۳.۵ و ۳.۵ در مقیاس ریشتر رویدر را لرزانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha