• چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 98081509125
  • خبرنگار : 71567

یک پژوهشگر تأکید کرد

وضعیت نامتعادل و نامناسب الگوهای مصرف در جامعه

فروشگاه مواد غذایی

پژوهشگر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه تنوع غذایی مردم ایران طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: متأسفانه براساس نتایج این پژوهش و شاخص‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت وضعیت جامعه ما از نظر الگوی مصرف، وضعیت نرمالی نیست و ما با وضعیت نامتعادل و نامناسب الگوهای مصرف در جامعه مواجهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین‌زاده در همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی به تشریح نتایج پژوهشی در خصوص سبک زندگی اجتماعی در کشور پرداخت و گفت:‌ مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های غیرمجاز نیز در سبد غذایی ایرانیان رو به افزایش است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه در جامعه از نظر مصرف مواد غذایی طی این سال‌ها با تنوع مصرف مواجه بودیم و این تنوع در ایران بیشتر از سایر جوامع است اما از طرف دیگر، بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی همچون بیماری‌های قلبی و عروقی نیز بالا است ضمن اینکه مصرف دخانیات، مشروبات غیرمجاز نیز در سبد غذایی ایرانی‌ها بیشتر شده است.

این پژوهشگر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص مصرف رسانه‌ای دانشجویان و جوانان نیز گفت: براساس نتایج پژوهش انجام شده همچنان شنیدن موسیقی‌های پاپ و ایرانی در اولویت مصرف رسانه‌ای دانشجویان و جوانان قرار دارد و موسیقی غربی در رتبه‌های دیگر قرار می‌گیرد و بعد از این شبکه‌های تجاری و ماهواره‌ای نیز به عنوان ابزار سرگرمی دیگر آن‌ها به شمار می‌رود.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه طبق پژوهش‌های علمی ایرانیان مصرف کالاهای خارجی را به دلیل دوام و کیفیت بالا در اولویت خریدهای داخلی قرار می‌دهند، گفت: در بین خانواده‌های ایرانی زنان خانه‌دار نقش تعیین کننده‌ای در خرید کالاهای خارجی دارند ضمن اینکه گرایش به مصرف کالاهای برند در ایران بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان تأکید کرد: براساس تحقیق انجام شده تنها شش درصد مردم ایران ورزش می‌کنند. سرانه فضای ورزشی برای هر فرد در جامعه 30 سانتی متر است و ورزش در بین مردم اهمیت چندانی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.